31 Ağustos 2009 Pazartesi

ZAFER BAYRAMIMIZ KUTLU OLSUN!


Kara Harp Okulu'nu dördüncü olarak bitiren teğmenin yerinde olmak isterdim.
Kesinlikle birinci değil; diplomamı Orgeneral İlker Başbuğ'un elinden almak için birinci değil de dördüncü olmak isterdim. Bu sene, önceki senelere göre daha da bir 'mesaj' içerikli kutlanan 30 Ağustos Bayramı törenlerini izlerken, büyük bir gururla kendilerinden emin kınalı kuzuların tok sesleriyle söyledikleri 'vatan canım sana feda' sözleri zaten göz ucumda hazırolda bekleyen göz sularımın yüzümü yanaklarımdan boynuma kadar yıkamasına neden oldu. Bu sene ilk kez Muhafız Alayı yürüdü; yüzlerinde kararlılık, gözleri aydınlık.. Ellerindeki çiçekleri askerlere atan vatandaşların çoğu, gördükleri bu gurur tablosu karşısında ağlıyordu. Bayraklar sallanıyor, askerlerin söyledikleri marşlara bildikleri kadarıyla eşlik ediyorlardı. Çok görkemliydi, bütün ordu birliklerinin sancaklarının yanı sıra, bu sene Kuzey Kıbrıs'tan gelen bir de piyade birliği vardı. (Kuzey Kıbrıs'ın kuruluş yıldönümünde yerinde yaşadığım bir olay varki.. Onu başka zamana anlatırım..)
Duyduğum gurur, her millete nasip olmayan bir liderin önderliğinde vatan topraklarımın bütünlüğünün korunması için verilen mücadelenin üzerinden geçen seksensekiz yılda ülkemin geldiği (gerilediği) yeri düşününce gurur gözyaşlarım nöbeti üzüntü ve öfke gözyaşlarına devretti.
Üstüne DTP'li belediye başkanlarının Ulusal Marşımız söylenirken sessiz, dilsiz kalmalarına olan öfkem de eklenince..
Arkasından dört askerimizin şehit olduğu haberi de gelince öfkem beyin kılcal damarlarımı çatlatacak duruma geldi; ağladım, ağladım, ağladım..
Açılım; neyin açılımı??
Kardeşsek ulusal marşımızdaki susuşun neden??
Ulusal marşımIZda sustuğun için kardeşlikten nasıl söz edebiliyorsun!

Mondros Mütarekesi ve Sevr Anlaşmalarının ardından ülkemin bütünün düşman güçler tarafından paylaşılmasının üzerine büyük bir uyanışla kaderini belirleyen Türk ulusu,
"Hattı müdafaa yoktur sathı müdafaa vardır. Bu satıh, bütün vatandır. Vatanın her karış toprağı vatandaşın kanıyla ıslanmadıkça terk olunamaz."
sözleriyle vatan, toprak bilincini oluşturan dünyadaki en büyük Türk Mareşal Gazi Mustafa Kemal Atatürk'e ve kanla, acıyla, yoksullukla, fedakarlıkla alınan toprağımızın her bir karışı için canını düşünmeden veren şehitlerimize borçludur. Ulusal bayramlarımızın kutlanmasındaki amacın sadece o gün için duygu anları yaratmak olmadığını anlamamız, kanla alınan topraklarımızın şimdilerde parça parça satılmasına karşı çıkmak için yeni bir bilince uyanmalı ve hesap sormalıyız. Sessiz kalındığında yapılan her şeyi aslında hak ettiğimizi gösteriyoruz biz.

Bugün daha farklı duygular hissettiğim 30 Ağustos Zafer Bayramı kutlu olsun..

Sadece bayram havasında geçen ulusal bayramlarda değil yaşamlarımızın genelinde bizi biz yapan, yoktan var eden, bir ulusa ait kimliğimizi oluşturmanın yolunu açan şehitlerimize ve Mareşal Gazi Mustafa Kemal Atatürk'e minnet duygularımla..
Görsel

9 yorum:

  1. ÇOK HAKLISIN GÜLEN ÇOKKK...

    BU ÜLKEDE YAŞAYIP BU ÜLKENİN EKMEĞİNİ YİYİP SONRA HİÇ KİMSE İHANET EDEMEZ BU VATANA !

    YanıtlaSil
  2. ÇOK HAKLISIN GÜLEN ÇOKKK...

    BU ÜLKEDE YAŞAYIP BU ÜLKENİN EKMEĞİNİ YİYİP SONRA HİÇ KİMSE İHANET EDEMEZ BU VATANA !

    YanıtlaSil
  3. Günaydın. Öncelikle Bayramımız kutlu olsun diyorum. Tarihinin "dün" olması bizim coşkumuzu rakamsal sınırlara bağlayamaz değil mi? :)
    İzin verirseniz sizin yazınızı da Fener Alayımıza dahil etmek isterim. www.feneralayimiz.blogspot.com da elinde meşalesi ile yürüyen herkesi görebilirsiniz.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  4. İtiraf ediyorum son 2 yazını okumadım :) ama daha önemli işlerle meşgulduüm :P
    Yalanım varsa yamulayım :) gel de bak istersen :))

    YanıtlaSil
  5. Şİmdi okudum :/
    Ve o ulusal marşımızda dili susanların, gönlü kararanların sonsuza dek ağzı dili bağlansın, sesi sussun, beğenmeyen s... defolup gitsin demeden geçmek istemedim.

    YanıtlaSil
  6. Dilerim bu vatan üzerinde oynanan oyunlar kendilerinin ayağına dolanır.
    Öyle bir vatanki,,ye ye bitmiyor..
    her iktidarın çoluğu çocuğu ABD'de çiftlik evlerinde rahat rahat yaşasın diye akıtıldı bu kanlar??

    öyle mi??

    YanıtlaSil
  7. Gördüğüm en güzel 30 ağustos yazısıydı..Ben de 4. olmak isterdim :)
    Senin bu hayata karşı duruşuna hastayım ben. Bir insan bu kadar mı sağduyulu olur.Sende sevdiğim özelliği yeni keşfettim ben.Yani seni neden sevdiğimi..Sen gördüğüm en aklı başında, sağduyulu insanlardan birisin.
    "Değerini göremeyenler oturup ağlasın " dermişim :P

    YanıtlaSil
  8. 30 Ağustos ZAFER BAYRAMI kutlu olsun, geçti ama...

    31 Ağustos RADİKAL, Yıldırım Türker'in köşe yazısını okuyunuz, lütfen...

    YanıtlaSil
  9. Gulencigim birkacgundur bilgisayar coktu kizin telefonundan girip butun yazilarini okudum hakanin donusune coook sevindim bilgisayar tamir edilince uzun uzun yazisiriz

    YanıtlaSil

Fikrin varsa bilmek isterim..

Aa BUNLAR DA VARMIŞ :)

Related Posts with Thumbnails