6 Ocak 2013 Pazar

NEFİS BİR KURABİYE TARİFİ :p

Aniden misafir geleceği haberi aldığımda hep elim ayağıma dolanır. Misafir dediysem yan komşum ve onun hafta sonu tatili için İstanbul'dan gelen iki oğlu. Severim oğulları; hoş sevenleri de çoktur onların. Sevilmeyecek gibi değil ki keratalar :) Misafiri de ayrıca severim.
Bu konudaki yetenek sınırlarımı zorlamanın gereksizliğini bilip kabullenmişliğimden börek çörek, pasta, kek benim ilgi alanıma girmiyorlar ne yazık ki. O nedenle onları dışarıdan ev yapımı yiyeceklerle ağırlamam misafirlerime saygısızlık değil aksine onları düşündüğümdendir. Makarna ya da patates salataları yaparım ek olarak; bak işte onlar güzel olur. Neyse ki eksikliğimi bilen arkadaşlarım, misafirlerim sağ olsunlar anlayışla karşılayıp konu bile etmezler
Hem yapmadığımdan hem de Fethiye'nin nemli havasından çabuk bozulacağı için evde bu işlerin malzemesini bulundurmam ama iyi ki önceki gün canım çok çektiğinden gerçek tavuk göğsü yapmak için pirinçunu ve buğday nişastası almıştık çünkü bu akşam acil gelen misafirlerime kurabiye yapmak üzere yağ ve unu koyduktan sonra hamur vıcık vıcık olacak ve ben biten unu pirinçunu ve buğday nişastası ile telafi etmeye çalışacaktım.
Az geldi diye diye neredeyse bütün bir paket pirinçunu koyduğum harçtan tam 2.5 tepsi kurabiye değil ama bisküvi çıktı; neye niyet neye kısmet. Ben kurabiye diye başladım ama Hakan 'Gülen bu bisküvi olmuş' dedi. Dedim ki 'bırak ne olmuşsa olmuş, misafire çıkar mı?' 'Güzel, güzel olmuş' dedi. Çok alakasız ama bisküvi ve kuzinede kestane ikram ettim misafirlerime.



 Bu da mutfağa girip hamur yoğurduğumun fotoğrafıdır. 
Unun henüz bitmediği mutlu halim :)
Önlüğü bir salopetin ön bedeninden diktim ama askısını ayarlayamamışım göğüs kısmı biraz aşağıda duruyor. 


Bu arkadaşsa kendine bisküvi süsü vermiş kurabiye :P

Şimdi size tarifimi vereyim; 
Ya yürüyün gidin! Ne tarifi :P
Limon kabuğu rendeleyin, sadece buna garanti verebilirim :P

İyi, mutlu, güzel pazarlar.

4 yorum:

  1. Hemen şimdi o kurabiyeden istiyorum...

    YanıtlaSil
  2. çok tatlısın Gülencim.Eline sağlık..

    YanıtlaSil
  3. ya yürüyüp eve gidiyorum şimdi :)

    YanıtlaSil
  4. şapppşalım benimmmm seviyom seniii

    YanıtlaSil

Fikrin varsa bilmek isterim..

Aa BUNLAR DA VARMIŞ :)

Related Posts with Thumbnails