19 Aralık 2012 Çarşamba

EYVAH BASILDIK!

Siz aslanların az gördüğünü biliyor musunuz, aslanların zebraları avlanma pozisyonlarını algılamada zorlandıkları için çizgilerinden dolayı sinir bozucu bulduklarını, gergedanların dört senede bir çiftleştiklerini ve gebeliklerinin onaltı ay sürdüğünü, Romanya'da kötü muameleye maruz kaldıkları için yavru aslanlar Serena ve kardeşi Merena'nın Afrika'ya getirildiklerinde bakıcılarından ayrılırken ağladıklarını, iyi niyetli olduğunuzu anlamak için gelen bir filin karşısında hiç kıpırdamamanız gerektiğini ve filin sizin niyetinizin kötü olmadığını anladığında arkasını dönüp giderken kesinlikle arkasından gitmemeniz gerektiğini, devasa vatozların planktonlarla beslendiği için -ki deniz suyunu süzerek yapıyor bunu- küçük balıklar için tehlike arz etmediğini ve daha bir çok hayvan alemi bilgisini. Bunları biliyor musunuz? Biz biliyoruz çünkü biz sabaha kadar, evet sabah 5e kadar en sevdiğimiz diziyi izlediğimiz gibi Animal Planet izliyoruz. E sonra öğleden sonra uyan, daha doğrusu uyanama. Arayanlara da heyecanlı heyecanlı hayvanlar alemini anlat, şaşırarak inanamayarak. Örneğin yaşlı bir insanın sepetinden çaldıkları odun kömürü kemirmek geviş getiren bir maymun ailesinin gaz sorunundan kurtulmak için yaşayarak öğrendiği bir şey, anneler çocuklarına öğretiyor. Başka bir maymun ailesinde meme ucu olmayan bir lohusa maymunun yavrusunun beslenemediği için öleceğini bilmesi ve diğer maymunların gelip onu sırtını okşayarak teselli etmesi inanılır gibi değil. Gel de yat, en heyecanlı yerinde bırak gel de yat. Yapılacak işler birikiyor, neredeyse akşam yemeği hazırlama saatinde uyanıldığı için başka hiçbir işe enerji ve zaman harcayamadan yaklaşık bir aydır böyle yaşıyoruz biz. Bir de fiziksel yorgunluklarımızın ruh yorgunluklarıyla bir olup üstümüze çökmesi durumu var ki o da hala anlatılacaklardan.. Sağ bacağımda da Antalya'da mr istenecek kadar bir ağrı çekiyorum yine bugünlerde. Geçen kış fındığım geldiğinde de vardı bu ağrı. Ağlamıştım acıdan. Fındığım çok üzülmüştü hatta. İşin kötüsü mr'da bir şey çıkmadı. Nedeni belli olmayan bir ağrıyla karşı karşıyayız. Sonra ne oldu? Basıldım evet evet biz basıldık . Öğlen saatlerinde kapı çalar. Biz geceden tv açık salonda uyuyakalırız. Babam kapıyı açar. Hayalden bir ses duyarım; komşulardan birinin sesi değil bu. Tanıdığım bir ses ama buralardan değil. Eyvah! Kalkıp kapıya giderim üzerimde çamaşır suyunun dalga dalga beyazlattığı uzun kollu penye; dedim ya uyuyakalmışız öylece salonda, üzerimizde battaniyeler. AAAA Nilgün buuu!! 2007'den beri tanıştığımız zaman zaman telefonlaştığımız, buralardan yorumlaştığımız, bana hediyeler gönderen çok sevdiğim, cana akın, fedakar ve sempatik Nilgün'üm ve yanında tatlı arkadaşı İpek'im. Şaşkınım çok şaşkınım çünkü bir gün önce benden kargo göndereceğini söyleyerek adres istiyor fb'da. Ben de veriyorum. Sonra yine facebookta Fethiye'de olanlar adreslerini versinler yazıyor. Soruyorum hayırdır diye. Bir zaman sonra geleceğini söylüyor şimdiden adres hazırlığı yapıyormuş :) Yedim :) Bu mevsimde beklemiyorum çünkü onu. Ertesi gün kapıda gördüğümde bile o adres istemelerden dolayı zaten burada olduğunu hiç tahmin edemediğimi fark ediyorum. Hemen içeri davet ediyorum ama ev göçük altında kalmış gibi :) Sabahlara kadar hayvanlar aleminin gizemini çözmenin bir bedeli olmalı; ben o bedeli o an ödedim. Evde fare olsa yavrusunu arasa kesin bulamaz modelinde, Allah'tan faremiz yok. Evin genel durumu; akşam tv karşısında 'bundan bir şey yaparım ki' ben deyip başka yaptığım işlerden artan akibetleri belirsiz zavallı kumaş parçaları, battaniyeler; tek bir odayı ısıtabildikleri için aynı odada aynı zamanda uyuyan insan profili, ayaklarım çok üşüyor diye tezgah önüne uyduruk iş modellerimden ördüğüm penye yolluktan kalma ipler vs. Önce utandım ama sonradan komşunun komşuya kahve içmeye gitmeden önce aradığı ilişkiler gibi bir şey değilmiş bizim arkadaşlığımız diye çok mutlu oldum ki. Sadece çay içmeye zamanları olduğundan kısa kaldılar. Benim için güzel geçirilmiş bir zamandı, bu sürprizi hiç unutmayacağım. Hep sevgi, mutluluk ve önemsenmişlikle hatırlayacağım. Soba da tüttü mü sana :( Onları uğurladıktan sonra ben eve bir girişirim :) Kendimi kaybetmişim :D Bana böyle bir ders gerekiyormuş hayvanlar alemine doğru çıktığım derin yolculuktan dönmem için ama ne oldu? Ben o yorgunlukla yine sabaha kadar Animal Planet'teydim :D Pazar günü dönecek olan Nilgün ve İpek'im vedaya geldiklerinde İpek'im 'a sen temizlik mi yaptın?' dedi. Evet yaptım, sizin için yaptım :D Ne yazık ki sadece Türk kahvesi içimi kadar zamanımız vardı ama Türk kahvemiz yoktu :D Ben de değirmenle tane kahve çektim :) Az zamanda beni bu kadar mutlu eden candan can arkadaşlarım Nilgün'üm ve İpek'im sizleri çok seviyorum. Evime gelmeniz beni çok mutlu etti ama bu gerçekten olmadı, bir daha bekliyorum ama bu kez haber verin :P ya da en iyisi biz tivibu aboneliğimizi kapatalım :) Çok özenli, cici hediyer için sonsuz teşekkür ediyorum. Kıyamam ben onları kullanmaya, kitabı okurum ama :) Görüşürüz :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Fikrin varsa bilmek isterim..

Aa BUNLAR DA VARMIŞ :)

Related Posts with Thumbnails