18 Mart 2009 Çarşamba

ŞEHİDİME MEKTUP- ÇANAKKALE'DE DÜŞEN ŞEHİTLERE


'SİZE TAARRUZU DEĞİL ÖLMEYİ EMREDİYORUM!'

diyen bir başkumandan, dünyanın istisnasız en büyük lideri Mareşal Gazi Mustafa Kemal Atatürk'ün bu sözleriyle tereddütsüz ölmeye giden şehidim;
Büyük Türk ulusu senin ölüme koşan varlığın sayesinde ayakta kalmayı başarabildi.
Şehit oluşunun 94. yılında sen ve senin gibi binlerce; daha düşmanını görmeden şehit düşmüş güzel vatanımızın evlatlarını saygıyla anıyoruz.
Onlar da ana kuzusuydu; ülkelerinden çok uzaklarda, belki de haritada yerini gösteremeyeceği bir ülkeye 'savaşmaya' getirilmiş Anzak, Yeni Zelanda, Hint, İsrail askerlerini de en az aynı saygıyla anıyoruz.
Nasıl bir vatan sevgisiydi seninki, şehit düşeceğini bile bile hiç düşünmeden, savaş şartlarının en zorlu anlarında henüz Balkanlar'daki mağlubiyet acısı unutulmamışken vatanın bölünmez bütünlüğünü korumak bütün erdemin, gölgece 38 derece sıcakta, aç, susuz, düşmanın teknik silahına karşı sadece inancınla vatan sınırlarını korumak için 8 ay 14 gün boyunca çarpıştın..Bazılarınızın daha savaşmadan en son duyduğu ses bir merminin ölüme atılan sesiydi..O kadar zayıfladınki tuvalet için kazılan çukurlarda can verdiniz bir kısmınız.Sadece düşmanla değil, açlık, susuzluk ve salgın hastalıkla da mücadele ettiniz.
Hele sen, Mehmet çavuş kırık tüfeğinle Seddülbahir tepelerinden 'Bre gafiller, dünyanın bir ötesinden neye geldiniz? Sizi çağıran mı oldu? Biz ölmeden bu topraklara adım atamayacağınızı bilmiyor musunuz?' diye meydan okuyan haykırışınla, 'Çanakkale mutlaka geçilmeli' diyen düşmanlarına Türk milletinin vatanı uğruna neler yapabileceğini gösterdin.
Sen Seyit onbaşı nasıl bir güçle kaldırdın tam 215 okkalık top mermisini?
Dünyanın en dar savaş bölgesinde 253bin mehmedimizi giriştiği bu göğüs göğüse çarpışmalar sonucunda şehitliğe uğurladık.Toplamda dünyanın bir ucundan gelmiş olan evlatlarla birlikte tam 500bin ana kuzusu..(Onlarki savaş arası dinlenmelerde siperlerden birbirlerine soğan ve sigara atan savaşan çocuklar!)
Çanakkale geçilmedi, geçilemedi.Vermediniz Çanakkale'yi.Yaşlarınız 15den başlıyordu.15!
Sen güzel vatanımızın her bir karışı için canını hiçe sayıp düşman mermisi önüne kendini atan meçhul asker!Sen vermedin Çanakkale'yi, geçemediler ama biz ne yaptık??

Türk Telekom Arapların
Kuşadası limanı İsrailli'nin
İzmir Limanı Hong Kong'lunun
Araç muayene işi Alman'ın
Başak Sigorta Fransız'ın
İETT Garajı Dubai'linin (alıcı parayı ödemedi)
Avea Lübnan'lının
Petkim Ermenin'nin
Eczacıbaşı İlaç Çek'in
TEB Fransız'ın
Finansbank Yunan'lının
Oyakbank Hollandalı'nın
Denizbank Belçikalı'nın
Türkiye Finans Suudilerin
MNG Bank Lübnan'lının
Dışbank Hollandalı'nın
Şekerbank Kazak'ın
Yapı Kredi'nin yarısı İtalyan'ın
Turkcell'in yarısı yarısı Finli'nin, Rus'un
Beymen'in yarısı Amerika'lının
Süper FM Kanadalı'nın
Döktaş Fransız'ın
Demirdöküm Alman'ın
TGRT (Fox) Amerikalı'nın
İzocam Fransız'ın
Garanti ve Akbank'ın bir bölümü Amerikalı'nın
Telsim İngiliz'in
EnerjiSA'nın yarısı Avustralyalı'nın

Bir hilal uğruna batan binlerce güneşim,
bir karış toprak vermemek için kurşuna kendini hedef yapan şehidim;
bütün olanaksızlıklara karşı yazdığın bu şanlı tarih, ezilen dünya ülkelerine de bir umut olmuşken..
BİR İDDİAYA GÖRE TESTİS KANSERİ TANISIYLA ÇÜRÜK RAPORU ALDIĞI HALDE TEDAVİ GÖRMEKSİZİN GAYET SAĞLIKLI BİR YAŞAM SÜRDÜREN BAŞBAKAN ÇOCUKLARI,
ŞEHİTLERİMİZE 'KELLE' DİYEBİLEN BAŞBAKAN,
GÜZEL ÜLKEMİN KAYNAK VE KURUMLARININ SATIŞLARINDA EMEĞİ(!) GEÇEN YÖNETİCİLERİ ADINA SENDEN ÖZÜR DİLEMEYİ BİR BORÇ BİLİYORUM..
-----------------------------------------------------------------------------------------
CEPHEDE SAVAŞAN GAZİLER, SAVAŞI ANLATIYOR:
Bugün hayatta olmayan Çanakkale Savaşı gazileri, son günlerinde savaşı anlatmıştı.Ezine ilçesine bağlı Geyikli beldesinden Halil Helvacı: “27. alayda Arıburnu cephesinde 9 ay çarpıştım. Bir defasında 3 gün hiç durmadan süngü harbi yaptık. Koskoca alaydan 7 kişi kalmıştık. Sonra bize 10 er daha verdiler. Beni de çavuş yaptılar. Bir gün düşmana Arıburnu'ndaki mevziden ateş ediyoruz. Tetiği çekiyorum tüfek patlamıyor. Yanımdaki arkadaşa 'Tüfek bozuldu galiba' dedim. Arkadaş kontrol ettikten sonra yüzüme acı acı baktı ve 'Senin tüfekte bir şey yok, tetiği çeken parmağın kopmuş be adam' deyince acısını o an duydum.
Yenice'nin Akçakoyun Köyü'nden Mehmet Oral: “Arabistan Savaşı'ndan köye geldiğimin 12. günü Çanakkale cephesine gittim. Anafartalar'da sıhhiye bölüğü eri olarak sargı mahallindeydim. Büyük Komutan Mustafa Kemal'in çadırı da bizim sargı yerindeydi. Mustafa Kemal, Fırka komutanına şöyle sordu: 'Biz mi onlardan toprak istiyoruz, yoksa onlar mı bizden?' Fırka komutanı 'Onlar bizden toprak istiyorlar' dedi. Mustafa Kemal de 'Öyleyse neden biz hücum edip de askeri kırdırıyoruz? Onlar bize hücum etsin, biz onları kıralım, biz kırılmayalım' dedi.”

Erdim 4 yaşındayken 18 mart günü site yöneticisine 'bugün Çanakkale şehitleri.Şu girişe Türk bayya assana' dediğinde hüngür hüngür ağlamıştım.
Bir çok şey gibi unutturulmaya çalışılan bu kahramanlık destanını çocuklarımıza anlatalım
Unutmayalım, unutturmayalım!
Türkiye'den başka yerimiz yok!

BU YAZI;
Birinci Dünya Savaşı içinde en kanlı çarpışmaların olduğu, Türk tarihinin en cesaret dolu öyküsünün kahramanlarına ve tamamı şehit düşen 57.tabyaya ithaf edilmiştir.

ÖNEMLİ GÖRDÜĞÜM BİR NOT: İSTATİSTİKLERİMDE 57. TABYAYA İTHAF ETTİĞİM YAZIMIN KOPYALANDIĞINI GÖRÜYORUM.
TARİH BİLİNCİ KONUSUNDA DUYGULARINI DİLE GETİRMEK YERİNE KOLAYA KAÇAN İNSANLARIN VARLIĞINA, TAMAMI ŞEHİT DÜŞMÜŞ 57. TABYA ADINA ÜZÜLDÜĞÜMÜ BİLDİRMEYİ BİR GÖREV SAYIYORUM!
BU ÜLKE İÇİN HAYATINI HİÇE SAYMIŞ ÇOCUK YAŞTAKİ ASKERLER İÇİN KENDİ SÖZCÜKLERİNİZ YOK MU?

BU NOTA KARŞIN BU YAZININ HALA KOPYALANIYOR OLMASI BENİM YÜZÜMÜ KIZARTIYOR..

4 yorum:

  1. Gülen ellerine saglik canim, okurken gözlerim doldu! Simdi görseler halimizi...

    YanıtlaSil
  2. Aynen benimde Belgin gibi gözlerim doldu.
    Gülen'cim tahmin ettiğin gibi ancak hafta sonları buralarda oluyorum ve sizlere de geç ulaşıyorum. Bloğuma bıraktığın yorum için buradan teşekkür ederim. Biz söyleyip biz dinliyoruz ne yazak ki!
    Ne güzel yazmışsın.
    Ne diyor kendileri!
    Kriz mi? ne krizi hani batan banka varmı?
    Yok tabi niye çünkü bizim bankamız yok,
    Beten büyük sermaye var mı? yok tabi çünkü bizim büyük sermayemiz yok.
    Aslında artık bizim hiç bir şeyimiz yok....
    Gülen'cim kolun nasıl, tamam dr.larımız bekliyor sonucu ama sancı sıkıntı falan varmı.
    Merak ettirme bize bilgi ver canım.
    Öperim....

    YanıtlaSil
  3. Çanakkale..dedelerimiz şimdi yerlerinden kalkıp şu halleri bir görse ne derdi acaba..

    YanıtlaSil
  4. geçen günlerde Diriliş' i okuyordum. normalde blogumda okuduğum kitapları mümkün olduğunca anlatırım ama bu kez sustum. çünkü ne desem anlatamazdım. nasıl ağlaya ağlaya nasıl dualar ede ede okudum o gözlerini bile kırpmadan ölüme yürüyen insanları...
    yazınız o kadar güzel olmuş ki, yine kelimelerim yetersiz.
    Allah tüm o insanların mekanını cennet etsin ve bizi de onlara karşı mahçup etmesin.
    sonsuz sevgiler

    YanıtlaSil

Fikrin varsa bilmek isterim..

Aa BUNLAR DA VARMIŞ :)

Related Posts with Thumbnails