29 Mart 2010 Pazartesi

EVDE BOTOKS UYGULAMASI

Alt ve üst geçitler olmak üzere, gözlerime giden çevre yollarında koyu renk halkalar mevcuttu. Halen kontrolü altında olduğum SLE hastalığı böbrek üstü bezlerindeki kılcal damarlarda su ve tuz tutulumu olarak adlandırıldığından beri göz çevrem sanki çok hastalıklı ya da uykusuzmuş izlenimi verir. Fiziki olarak kötü göründüğüme üzülmekten çok, o görüntü hastalık yıllarını, ruhsal acıları, katlanılması zor, ağrılı, insan üstü mücadelemi hatırlattığı için aynaya her baktığımda o günleri görürüm kendimde. Kırışıklarla derdim yok da; hatta şöyle hoş kırışıklıkları severim bile :) Geçenlerde son Fransa gezisi izlenimlerini de eklediği bir yazısında şu an ismini anımsayamadığım bir yazar özetle diyor ki; Fransız kadınları kırışıklıklarını büyük bir zerafet içinde taşıyor, aynı tornadan çıkmış bizimkiler gibi değil. Yaş almak güzeldir, yaş alabilecek kadar sağlıklı olmak daha da güzeldir. Ben kırışıklarla barışığım da şu kahverengi halkaların aynaya baktığım üç beş saniye içinde sürüklyerek beni götürdüğü acılar yok mu :(
Artık fotoğraf çektirmeyi seviyorum, fotoğraflarda o kahverengiler dikkatimden kaçmıyor. Ne zamandır düşünüp duruyordum. Düşünüp duruken de biraz araştırma yaptım. İfadem, mimiklerim belki bozulacaktı ama botoksun göz altı halkalarına, morluk ve torbalarına da iyi geldiğini öğrenince fikir aklıma yattı. Sonra botoks neden evde yapılabilen bir şey değil diye düşünmeye başladım. Evde botoks uygulaması yapabileceğimize ilişkin bir takım veriler elde ettiğimden emin olunca da bugün tıp fakültesi terk Hakan'cığım sağolsun bana botoks yaptı. Gözlerimi kırpabiliyorum :)


Yüzüm anlamsız bakan hatlara sahip değil. Gayet başarılı bir deneyim oldu. Şimdi size gönül rahatlığıyla evde yapabileceğiniz bir botoks tarifi veriyorum:

Bir sap brokoliyi 1 litre suda haşlayıp suyunu süzün.
Bir okaliptus yaprağının yarısını brokoliyi haşladığınız suyun içine atın.
Bir tere yaprağını yarım bardak dinlenmiş suda on dakika beklettikten sonra karışıma ekleyin.
Okaliptus yaprağının diğer yarısını da karışıma atın.
Bir kereviz yaprağını onbeş dakika limonlu suda bekletip karışıma atıp ezin.
Bir diş sarmısağı dövüp karışıma eklediniz mi bir aylık botoksunuz hazır.
Enjektörle zerk edin :D
Ay durun etmeyin :)

Böyle bir tarif yok. Bunu şimdi uydurdum. Fotoğrafsa tamamen mizansen :)

Bu kadar uydurma yeter. Anlatayım da rahatlayım:
Ben hemen hemen bir senedir düzenli pilates yapıyorum ya, düzenli nefes alıp vermenin ve bu süreç içinde içimde kalan oksijenin vücuduma olan faydalarını gördüm ya; oksijenden azami yararlandım ya; kozmetik kullanmak istemiyorum; dedim ki göz altı rengi oksijenle düzelir.Kaldı ki allerjilerime bir de göz çevresi kremleri de eklendi. Söylemesi çok ayıp Strivectin D bile allerji yapmaya başladı. Sonra Amerika'yı yeniden keşfetmediğimin bilinciyle bir kaç televizyon programında rastlayıp yaşına inanamadığım yogi Madam Lourdes J.D Çabuk hanımın Yüz Yogası kitabını internetten alarak denemeye karar verdim ama benim için en önemlisi mimiklerimin, yüz ifademin kesinlikle değişmeyecek, bozulmayacak olmasıydı. Yani bir anlamda kendimi kobay yaptım :) Çok da beklentiye girmeden yaklaşık on gündür günde 45 dakika ayırarak sadece bir set yaptığım yüz yogasının haftasında çok olumlu sonuçlar aldığımı Nalan ablanın 'Gülen cilt bakımı mı yaptırdın; yüzüne bir şey yapmışsın' sorusuyla daha iyi anladım. Yüz yogasının temel prensip olarak pilatesten farkı burundan alınan nefesin yine burundan veriliyor olması. Yüzümü yorgun hissettiğimi bilmiyordum, onu da öğrendim. Yüz yogası yapmaya başladığım daha ilk gün yüzümde 'huzur' oarak tabir edebileceğim bir duygu hissettim. Daha parlak bir renk, daha ikinci günden itibaren kahverengiliklerde fark edilen açılma, canlılık ve daha genç bir görünüm. Özellikle göz kenarı kırışıklıklarının sadece on gün içinde kozmetiksiz, operasyonsuz dikkat çekecek kadar değişim göstermesi inanılır gibi değil. Kaldı ki Lourdes hanım kitabında göz egzersizleri için fazlasıyla alçak gönüllü davranarak 'göz kenarı kırışıklıklarını yumuşatmak için' demiş. Nefes egzersizleri dikkate alınarak kitapta anlatıldığı gibi ve düzenli ayna karşısında uygulanırsa hayal kırıklığı yaşamayacağınıza ben garanti veriyorum. Mimiklerde ve görüntüde derin dondurucudan yeni çıkmış sosis görüntüsü de vermiyor asla. Egzersizlerden bir tanesini yapmaya cesaret edemedim çünkü balonla yapılıyordu ve ben balondan çok korkarım ama ben onu da denedim. Kazasız belasız on gündür şişirdiğim balon bu akşam egzersizin son sayısında büyük bir gürültüyle patladı; anladım ki balon patlayınca hiçbir şey olmuyormuş :) Yarın patlayandan daha kalın tenli bir balon almam gerek :) Aslında kalın tenli pembe bir balonum daha vardı ama Tarçın yuttu :( Balon patlar patlamaz da Peri'mi aradım çünkü bir kaç gün önce balondan korktuğumu hatırlatmıştı bana; oysa ben hiç unutmadım ki :P
Kitapta bir kaç sene önce ilgi duyduğum ama sabırsızlığımdan dolayı öğrenmeyi ertelediğim yoga bilgileri de mevcut. Yoga ile ilgili bir elin parmaklarını geçmeyecek kadar deneyime sahip olduğumdan konuyla ilgili ahkam kesmeyi hariçten gazel okumak olarak addediyorum ama çok yakında, içinde güzellik yogası, bağırsak ve omurilik egzersizleri, meditasyon, mudralar ve doğru beslenmeyle ilgili bilgilerin de olduğu bu kitapla yogaya da başlayacağım. Görünen o.
Yüz yogası sadece fiziksel olarak artı değerler sağlayan bir egzersizler bütünü değil. Yüzümü hissettim ben. Yüzümde bir yüz olduğunu hissettim. Bakım ürünleri kullanırkenkinden çok farklı bir duygu bu hissettiğim.




Ahkam kesmeyi sevmiyorum. Yüz yogasını deneyenler, yapanlar vardır mutlaka; botoksla yüz yogasının arasındaki farkı tabii ki biliyorum. Benimkisi sadece latifeydi :)
Amerika'yı yeniden keşfetmedim; sadece denediğim ve kısa sürede çok olumlu sonuç aldığım bu yeni bakışı anlatmak istedim :)

Çimende..
İyi bir hafta diliyorum herbirinize :)

Not: Botoks uygulamasında kullanılan iğne bu kadar büyük değil; biz mizansenimizi eldeki olanaklarla yaptık :) Işığa çok zor bakıyorum :( Ve benim çillerim varmış :) Bayıldım buna :)

23 yorum:

  1. Süper inandırıcı bir yazıydı, ben de botoksa gelecektim hatta mezoterapi de yaparsın yanında ikramiye olarak diye de düşündüm :))

    YanıtlaSil
  2. süper bir tarif.umarım yazıyı sonuna kadar okumayıp deneyen olmaz:))

    YanıtlaSil
  3. enteresan bir yazı olmuş. bi an iğneli resimi gerçek sandım. Hadi bee oldum

    YanıtlaSil
  4. Telefondaki sesin çok şekerdi, "balon patladı, çok koktum"... Neyse ki bu korkunu yendin:)
    Süper görünüyorsun. Devam.
    Aa pilatesim başlıyor, sonra görüşürüz. Arayacağım seni bugün zaten. Öptüm canım.

    YanıtlaSil
  5. Yazının başını gözlerim kocaman "nasıl yani" diye okurken sonunda "Allah iyliğinizi versin "dedim. ne güzel doğal yollarla böyle bir sonuç almak.Tebrik ederim...

    YanıtlaSil
  6. ah gülenciğim,
    bende kortizolden sonra :((((
    her sıkıntıyı yaşar oldum,
    oldumda neresinden başlamak lazım onu bilemez oldum.

    şu ilk başlangıç yazına bayıldım :))
    iyiki varsın gülenciğim :))))
    sevgiler canum...
    ÇOK ŞÖÖN GÖZÜKÜYORSUN :))))
    maşallah..

    YanıtlaSil
  7. valla bende inanıyordum az kalsın :))

    süpersin sen süpersinn...

    YanıtlaSil
  8. Hahahaha:)
    O kadar inandırıcı yazmışsın ki, önceden böyle bir yazı geleceğini bilmeme rağmen tarifteki malzemeleri iki kere okudum:))
    İşe yaradığına, seni mutlu gördüğüme sevindim cicim:)

    YanıtlaSil
  9. Sevgili Gülen, Madam'ın Yüz Yogası kitabının çıktığı yayınevini bizlerle paylaşır mısın? İnternete baktım ama bulamadım.Teşekkürler.
    Sevgilerle.

    YanıtlaSil
  10. Sevgili Gülen,Madam Lourdes almalıyız bu kitabı.Paylaşım için teşekkürler sevgiyle kalın...

    YanıtlaSil
  11. :)) Kağıt kalem elimde yazmaya başlıyordum ki var bunda bir şey bekleyeyım dedım ıyı kı beklemısım..

    Bende bu yuz yogasını yapmak ıstıyorumm :)
    Gulenım bıze her gun bır tane gostersen ya :) ne guzel olur..

    YanıtlaSil
  12. brokoli felan dedim var bunda bi hint yeniği:)))üşenmedinizmi o mizahsen resmi çekmeye:)))

    YanıtlaSil
  13. Çılgın, bende dedim bu nedir? ama bu yüz yogasını epeydir denemek istiyordum bende alacağım şimdi kitabı deneyeceğim.Gülenim yapmışsa ben durmam :)

    YanıtlaSil
  14. Kiz Allah seni bildigi gibi yapsin, ödüm patladi vallahi evde Botoks yapiyorsun diye. Dedim ya, olmaz böyle bir sey, yapmaz bölye bi salaklik (ama yinede korktum).. Cok fenasin Gülen cooook..
    Yeni sac modelin cok yakismis, cok güzel görünüyorsun..
    Öpüyorum canim:)

    YanıtlaSil
  15. 40 yıılık fotokopimi tanıyamayacaktım neredeyse..fotokopi sözcüğünde bir ima var ama anlayana...hihihi sedef

    YanıtlaSil
  16. gülen sana ulaşamıyorum bana dönersen çokkk sevincem

    YanıtlaSil
  17. ben en çok istatiği merak ettim.yarın akşam evde olabilirim inşaallah
    kebaplardan ayrılabiirsem tabii....

    YanıtlaSil
  18. Gülen sen varyaaa...ne desem bilmemki..olmuş gecenin üçü.bir süredir temizlikle kafayı sıyırıp külçe gibi yatağa yığılan bana bu yapılmazki!!!!şu saat olmuş uyku gözlerimden akarken ciddi ciddi okudum..brokoli falan...e pes yani.şimdi gelipte yazıyı yarım okuyan ve uygulamaya koyan olursa nolacak yaaa....
    *************
    bu arada rüyanla ilgili yazını okumuştum yazdığında.ama ben ne yazacağımı bilemeden çıktım.Karmakarışık hissettim kendimi.anlatırım bir ara.ama güzel görmüşsün,bu bence senin daha az üzülmen gerektiğine bir mesaj olmalı.Seni sevgiyle kucaklıyorum.

    YanıtlaSil
  19. tatlım,
    sesini duyduğuma çok sevindim
    ama seni endişelendirdiğim için üzüldüm
    çok tatlısın
    ama ben de acaip şaşırdım yüz botoksunu okuyunca
    endişe ettim,
    neyseki şakaymış
    sen her halinle güzelsin tatlım
    öptüm seni

    YanıtlaSil
  20. süper kadın gerçekten süpersın.

    YanıtlaSil
  21. ah süper kadın gerçekten süpersın sen. sen yaşlanmazsın çok güzelsın zaten . kendine çok çok dikkat et.kocaman öptüm.

    YanıtlaSil
  22. sitenızi dün ziyaret etmistim bugunse kızkardesınız benım sitemi ziyaret etmıs umarım begenmıstır bende sizi siteme beklıyorum bu arada ismimden karsıma çıkan ilk insan sizsiniz umarım yüzünüzdeki gülücükler hiç eksik olmaz sevgıler
    http://gulengorucu.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  23. Yüz yogasını,son yazılarından duymuştum Gülencimve videoları izlerken gıdının da yok edildiğini gördüm.Çok merak ettim,şu an heyecanla araştırıyorum ve sana sonsuz tşklerimi,svgilerimi yolluyorum...

    YanıtlaSil

Fikrin varsa bilmek isterim..

Aa BUNLAR DA VARMIŞ :)

Related Posts with Thumbnails