13 Şubat 2010 Cumartesi

KİBRİT KUTU(SU)LARI ETKİNLİĞİNDE ELİMDE PATLAYAN KİBRİT KUTUM. HAYIR PATLAMADI, YARALANMADIM; İRONİK BİR DURUM YARATIYORUM SADECE.

Ben becerikli ve sabırlı biri değilim; hayatım boyunca da böyle biri olmayı başaramadım ama ne kadar sabırsız ve beceriksizsem o oranda özgüvenim tamdır :/ Bu nasıl bir orantıdır anlamadım arkadaş :(
Çok sevdiğim, hem insan, hem haddim olmayarak* bir eğitimciden beklediğim kriterlere uygun tatlı arkadaşım N@zo'm bloğunda Kelebek Atölyesi'nin hayatlarımıza renk gelsin, hoşluk olsun diye düzenlediği bir etkinlikten söz edince ben de varım demek için koştur koştur doğru kelebek atölyesinde aldım soluğu:) Yahu bir dur, bir bakalım nedir, değildir; yapabilir misin, yapamazsan rezalet filminin bütün perdelerini sen indireceksin aşağı. Ama yok, ben eksik kalırsam olur mu? Olmaz. Katılımcılar listesine ekledim bir güzel kendimi. Sonra da Hakan'a ben böyle böyle yaptım diye yumurtladım olayı. Hakan 'Gülen ne cesaret, sen ne yapabileceksin ki?' dedi. Ben aralarında bulunduğum becerikli arkadaşları da şöyle bir gözden geçirince 'ben katılmadım, aralarına yanlışlıkla karıştım' dedim ama tabiiki bu bir özür değil. Geriye dönüş yok :) Küçücük bir kibrit kutusunu süsleme kabusları rüyalarımda kibrit kutusu bedenine bir ok gibi saplanmış kibrit çöpünden eklemsiz kol ve bacakları kovaladı beni; hem de günlerce. Düşünsel olarak kafamda bitirdiğim kibrit kutusunu süsleme işini beceriksizlik ve sabırsızlığımla bir kez daha yüzleşmemek için hem ertelemek istiyordum hem gecikmesin, son güne kalıp aceleye gelmesin diye ertelememek istiyordum. Bir an önce bitse ve ben zamanında yetiştirememe sıkıntısına girmesem. Aslında zaman da çok kısıtlı değildi. Bu süre içinde fındığımla da durum değerlendirmesi yapıyoruz, kibrit kutusu konusundaki gelişmeleri birbirimize aktarıyoruz telefonda. Fındığımın mahvettiği ve bakkala inip aldığı her kibrit kutusu öncesi bakkal çocuğun 'yine mi kibrit kutusu abla? monoloğundan, benimse sürekli kutu ne olacak kaygımdan dolayı Hakan, bize önceki bölümdeki ateşli atraksiyonundan dolayı Ferhunde'ler ismini layık gördü :D Soyadımız da Kundakçı :D Her biri kendi başına iki ayrı Ferhunde'ler Kundakçı :) Ne yapsam ne yapsam diye eşelenip durduğum günlerden birinde taç kraliçesi ünvanıyla kendisini taçlandırdığım tatlı Bilun'umla telefonda konuşurken ne yapacağım hakkında ortak bir fikir geliştirdik. Çektiğim fotoğrafları küçültüp magnet haline getirecektim ama projemi tamamlanmamış hissedince ebatları büyütmeye karar verdim. Benim işimi ancak büyük bir kibrit kutusu görürdü. Hmmm, büyük kibrit kutusu? Katılımcı arkadaşlarım kurallara uymadığımı söylerlerse bahanem de hazırdı üstelik: 'aa küçük kibrit kutusu da mı var; ama ben hep bunlardan kullanıyorum' diyerek su kurnazlığına yatacaktım :D Büyük kibrit kutularından KKTC'deki kumarhanelerde görmüştüm bir kaç kez . Nerede bulacağımızı bilmeden hastane çıkışlarımızdan birinde sokakları arşınlamaya başladık Hakan'la. Ne Amerikan Pasajı kaldı, ne Lale ne de Ertuğ Pasajları. Yok, yok! Büyük kibrit kutularının köküne kıran girmiş. Aldığımız bir duyum :P üzerine av malzemeleri satan mağazaları dolaşmaya başladık. 'Büyük kibrit kutusu var mı? İçeride ateşli silahlar, lisede Milli Güvenlik dersinde gerçek silahı karşısında görünce yakışıklı denizci yüzbaşının karşısında düşüp bayılan ben mağazadan içeri adım atmadan fare ses tonuyla 'büyük kibrit kutusu var mı?' diye soruyorum çalışanlara içeri adımı atmadan:) Mağazalardan birinde adının fırtına kibriti olduğunu orada öğrendiğimiz bir kibrit kutusu gösterdiler ki, kutu ebatları nereden bakarsan bak 20x15 var. Ay bunun kibritleri nasıldır kim bilir derken kutunun içinden çıkan kibrit çöplerinin boyutlarıyla da tanışmış olduk. Kibritin odun kısmı baş parmağım uzunluk ve kalınlığında, eczası da baş parmak tırnağım kadar! Bu kibriti kullanmak zorunda kaldıkları yerde insanlara kolaylıklar diliyorum. Ne fırtınaymış kardeşim :/ O kutunun da abartılıca büyük olduğuna karar verip benim zamanında kumarhanelerde gördüğüm büyük kibrit kutusunu nerede bulacağımız hakkındaki bilgiye ulaşamayınca fotoğraflarımı küçük kibrit kutusu boyutlarında bastırmaya karar verdik. Ben merkeze uzak oturuyorum. Soğuk, sağlığım için pek uygun olmadığından (ama ben hafta içinde buz pateni yapmaya gideceğim :D) sıklıkla dışarı çıkamıyorum. Bu nedenle büyük kibrit kutusu projesini eledik. Fotoğrafları küçük boyutlarda bastırıp eve döndük. Hemen magnetledik. Kutu içi armağanı hazırdı da küçük kibrit kutusu süsleme fikri konusunda pek cesaretsizdim. Kafamda eveleyip geveleyip güzel bir şeyler oluşturuyor az sonra o görüntü yerini başka bir görsel güzelliğe bırakıyordu.
Bir iki gün sonra Nalan ablaya gittim. Nalan ablaya etkinlikten ve büyük kibrit kutusu bulamadığımızdan söz edince o soğukta yarım gün boyunca aradığımız büyük kibrit kutularından bir kaç gün önce çöpe attıklarını söylemez mi; nerede bulabileceğimi de :) Durur muyum, durmadım. Gittim; büyük kibrit kutusu ve içine sığdırmayı planladığım bir projem için hayatımda ilk kez gördüğüm ve nasıl kullanıldığından bihaber olduğum guvaj boyası aldım. Evimizin koridoru maşaallah E5 gibi uzun ve bir kısmında da hafif viraj mevcut. İçinden nasıl çıkacağımı düşündüğüm proje planı için o koridorda volta atarken buldum kendimi sonra :) Bunun için küçükken gittiğim bir kampta hamurunun nasıl karıldığını şimdi hatırlamadığım seramik hamuruna ihtiyacım vardı. Bir tek 0800lü danışma numarası eksik Nalan ablamı telefonla bunaltmak suretiyle en güzel seramik hamuru tarifini de aldım. Hamuru kardık. Eeee şimdi ne olacak? Hamur karıldı, yapılacak iş de kafada hazır ama ben ne anlarım seramikten, hamurdan, şekillendirmekten. Hakan benden önce işin peşine düşünce aldım gazı. B harfini oluşturdum, küçük yapmak istemedim. Küçük kibrit kutusu büyüklüğünde olmasını istediğimden benim B harfi besili oldu :P (Hadi onu da itiraf edeyim, ancak bu büyüklükteki bir B harfine şekil verebildim :P) Bir kaç B harfi denemem daha oldu. Neden B harfi; o da az sonra :)
Sonra büyük kibrit kutusunda yer kalınca zeka küpü kafam :P sığmadığından Defdef tarafından hediye edildiğinden beri hiç giyemediğim şapka kenarından kestiğim polar parçasını aldım. Allahım bir polar parçası ve ben karşılıklı bakışıp duruyoruz; ay bundan ne olur? Hakan beni yaratıcılığından mahrum bırakacak kadar yorgun hissedince kalakaldım mı ben bir polar parçasıyla? Ne olur, ne yapabilirim derken kalpten bir broş fikriyle yola çıkıp boncuk işleyerek içine silikon pamuk koyduğum kalbi tamamlarken Hakan'ın önerisiyle kenarına bir sapçık ekleyip broşu bir kaç dakika içinde bir anahtarlığa çeviriverdim. Bu işler geçen cumartesi günü bitti. Bitti de bitmeye benim aklım küçük kibrit kutusuna takılı kaldı, o kadar cesaretlendim ki küçüğünü de kaplarım, büyüğünü de hatta ben bu işte bir de kariyer yaparım hissinde pazar sabahı 7.30da uyandım ve 'bu olmazsa şunu, o da olmazsa ötekini süsleriz' diye diye almak suretiyle evde bir odun ardiyesini tutuşturacak kadar depo yaptığımız kibrit kutularından birini aldım elime. Oturdum, iştah açıcı görüntü verecek fotoğraflarla onu da süsledim. Aslında benimkine süs denmez, kapladım. Yani benim becerilerim bu işlerle hiç uğraşmayan bir insanınki kadarıyla sınırlı olduğundan ancak bu kadarını yapabildim. Gün içinde etkinliğe katılan arkadaşların kibrit kutularını gördükçe benim yaptığım kutu bünyede az biraz hayal kırıklığı yaratsa da hiç değilse 'zamanında' yapmış olmanın verdiği teselliyle avutuyorum kendimi :) Kibrit kutumu gönderdikten sonra yayımlayacaktım ama eşleştiğim blogger arkadaşımdan 'benim kutum hazır değil, hazır olduğunda haberleşiriz' mesajı alınca beklemeye dayanamadım; sabırsızlığımdan yayımladım.. Aslında sabırsız da değilim, etkinliğin kuralları belliydi; 11inde eşlerimiz belli olacak ve biz kutularımızı ertesi gün postaya vermiş olacaktık. Bu 'erken' yayımcılık hakkında hata payımın sıfır olduğuna inanıyorum.. Benim neyim eksik :P Ben de yayımlarım Allah Allah :)


Büyük kibrit kutusunun içi.
Bir topuklu ayakkabının fotoğraftaki topuğu kadar.
Kısa kenarına da ayakkabının tokası.

Bir önceki fotoğrafın arka yüzü

Dışı.
Minyatür sanatçılarımızdan birinin resmi.
Alt kısma Kaatı sanatçılarını öfkelendirecek beceriksizliğimle eklediğim bahar çiçekleri.

Yakından..

Diğer yüzü, bir de sarı çiçeği kesip yapıştırdım.
Nalan abla görmesin :P

Pazar sabahı 7.30da kalkıp 8 gibi kaplamaya başladığım küçük kibrit kutusunun
dışı, çiçekler başka bir fotoğraftan kesilip yapıştırma.


İçi

Arkası


Eczasının olduğu yer


Eczasının olduğu diğer taraf

İşte o B harfi; Blogger'ın B'si.
Biliyorum çok acemice :( ama yaptım işte.
Magnet :)


Kalp anahtarlık

Küçük kibrit kutusu boyutlarındaki fotoğraflarımdan magnetler

Toplu gösterim, gri küpelerin fotoğrafı nerede ki?
Bilmiyorum :(


Küpeler de buradaymış..

Blogger'ın hayatlarımızdaki yerini düşününce B harfine prim vermesem olmazdı.


1: 'ne ve nasıl?' sorularıyla boğuşurken aldığım fimodan Hakan'ın yaptığı gül
2: Benim Blogger B'lerinden biri; B'ye gülüyor hissi vermek istedim ama yok benden anca bu kadar :(
3: Hakan'ın, annesi kızılderili, babası siyah, anneannesi de Japon maskı :D
Adam tam bir uluslararası ortak yapım :)
Tanıştırayım: UN
4: Hakan'ın seramik hamuruyla yaptığı ve boyanmayı bekleyen gülü :)
Ne ben ne Hakan gül sevmiyoruz ama seramikle gül yapmak eğlenceli geldi bize :)
Kibrit kutusu etkinliği sayesinde elimiz hamura bulaştı.
Bu şirin, çocuk kalbimi çok mutlu eden etkinlik için Kelebek Atölyesi'ne teşekkürler..

Haliyle kırıldım, bekliyordum ki kimsenin zorlamadığı bir etkinliğin kahramanı olan kibrit barutu elimde patlamasaydı. Benim bildiğim verilen sözler tutulmak içindir.

Başlığa KİBRİT KUTU(SU)LARI ETKİNLİĞİNDE BARUTU ELİMDE PATLAYAN KİBRİT KUTUM. HAYIR PATLAMADI, YARALANMADIM; İRONİK BİR DURUM YARATIYORUM SADECE. yazmıştım ama son anda ACI yazımdaki yanlış ifadem VE SONUÇLARI gelince aklıma BARUT sözcüğünü hemen çıkardım. Oysa ben ironi yapmayı, sözcüklerin mecaz ve mecaz olmayan hallerini karıştırıp kullanmayı çok seviyorum.. Alışamaz mısınız?? Lütfen ama bak :P

Not: Acı, çok acı yorum yorumlarına döneceğim ama şimdi değil.
Çocuk kalbim kırıldı, kibrit kutum sahipsiz ve mahzun kaldı.
Birbirimizi teselli edebiliriz belki..
* Öğretmen lisesi mezunuyum..

SON DAKİKA GELİŞMESİ: KELEBEK ATÖLYESİ'NİN GÜNEŞİN MAVİ KIZI İSMİNİ VERDİĞİM KİBRİT KUTUSU ARTIK BENİM :) BENİM BİR ŞEYE BENZETMEYE ÇALIŞTIĞIM KİBRİT KUTULARIMLA GÜNEŞİN MAVİ KIZI BİRBİRLERİNİN YERİNE GEÇECEK :) saat: 02.00

13 yorum:

  1. Canım çok üzüldüm eşinle senkronize olamadığınıza. Tabiiki senin hiçbir kabahatin yok. İnsanlar verdiği sözlerin arkasında durmalı ama işte, herkes bunu beceremiyor. Kutun harika olmuş. Bayıldım. Aynı yorumları papağan gibi tekrar ve tekrar yazıyorum ama ne yapabilirim. Hepiniz o kadar değerli ve marifetlisiniz ki. İnanın çok mutlu oluyorum benim yaratıcı blogger arkadaşlarım :) Tebrik ederim tekrar :)

    YanıtlaSil
  2. Kırılmasın kalbin.Kutular çok şirin,içten olmuş..Senin gibi..Bir de beceremeyeceğini düşünmüştün.Kendine haksızlık etme.Haklısın söz gününde tutulmalı,yada işe kalkışılmamalı..

    YanıtlaSil
  3. buz paneti ha aman viraja dikkat:))ben küçük kundakçı:))ayyy gülen o hamurun tarifini bende istiyom güller harikaaa olmuş yaa diğerlerinede bayıldım.hakan abiyedemi bi blog açsak:))yayınla tabi haklısın..koskoca 1ayy ya 3gün değil 5 gün değil.kelebek atölyesi yazıyordu ya bitirin diye kızın sanki içine doğmuş.canım yine güzel şeyler yapmışsın.ben çok beyendimmmm

    YanıtlaSil
  4. Detaylarını konuştuğumuz,konuşurken gözümde canlandırmaya çalıştıklarımla tanışmak ne güzel:))
    hepsi nasıl cici olmuş.Canım benim,bu kutuları hazırlayışını anlatman bile coşku doluydu,nasıl özenle,hevesle hazırladığın belli.
    Benim favorilerim minyatür kaplı taraf,kutu içindeki ayakkabı hele hele tokası(var biraz kokoşluk işteee:))) birde gülümseyen B .
    kAÇIRANLAR ÜZÜLSÜNNNNN...
    Gelmişken birkaç sayfa gezdim,anlattığın olayları okudum .Bu arada yeni şablonunda çok güzel görünüyor.Ferah ferah..bahar gelmiş ..
    en kısa zanamda son konuşamadığımız konuda görüşmek üzere diyorum ve ennn kocamanından Sevgiler bırakıyorum sana..

    YanıtlaSil
  5. Minyatür olan kutuyu ben çok beğendim:) Eline sağlık.
    Birde genelde böyle yorumlar yapmayı sevmem ama bir kere de ben bir etkinlik yapayım, herkes örgü bir şey göndersin bana kendi yaptığı bende onları pazarda satayım parayı da burslara bağışlayalım :))
    Ya da örgü bebek eşyaları yapalım yeni doğan ama birşey alamayan bebişlerin annelerine verelim..

    YanıtlaSil
  6. harika olmuş.kibrit kutusu etkinliğini bugün bir sürü blogda okudum.senin durumuna üzüldüm şimdi.ama özellikle güllere bittim.

    YanıtlaSil
  7. Canım, neler neler yapmışsın. Çok da güzel olmuşlar. Kolaj bile yapmışsın. Ne cevherler varmış sende. Hızını alamamışsın belli:) Sen haklısın, zamanında gönderilmeliydi. Ama belki geçerli bir sebebi vardır. Yine de elinden geldiğince yetiştirmeye çalışmalıydı.
    Blogger'ın "B" sini yapacağım dediğinde, ben onu kibritin üzerine yapacaksın sanmıştım. Yanlış anlamışım:) Kalp, küpeler, magnetler hepsi çok güzel. Ellerine sağlık canım benim.
    Güller çok güzel olmuş. Hakan'ın da ellerine sağlık. İyi geceler, iyi pazarlar Gülen'im.

    YanıtlaSil
  8. Problem çözüldü ,merhaba kutu eşim :)
    Haydi hemen adresini gönder bana e-maille ,ben yazdım sana :)

    YanıtlaSil
  9. Ola, what's up amigos? :)
    Hope to get some help from you if I will have some quesitons.
    Thanks and good luck everyone! ;)

    YanıtlaSil
  10. canımmmmmm
    şekerimmmmmmm
    boncuğummmmmmmm.... ben çok beğendim... harika olmuş...
    vede epeycede yeteneklisin..kendini öyle ifade etme artık.. şu ünlü ressam var karşımda da ünlü olduğu tablosu.. hiçbişeye benzemiyor; ama dünyayı sallamışş :)) onun karşısında senin çalışman bence çoooooooooooookkkkkkkkkkk başarılı..... eline sağlık..
    çok öptümmmmmmmmmmmmmm.........

    YanıtlaSil
  11. Kibrit kutun da içindeki hediyelerde pek cici olmuş. Bir de beceremem diyordun bak neler neler becermişsin.
    Sahipsiz kalmadığına sevindim, değerini bilecek bir arkadaşımızın elinde olması çok daha güzel:)

    YanıtlaSil
  12. Merhaba Kaçak... Kibrit kutuları süslersin de bana hiç haber vermezsin öyle mi, gene alacağın olsun senin:))

    YanıtlaSil
  13. Ablacım benim, ne kadar güzel olmuşlar, ellerine sağlık :) Bir de korkuyordun ya olmazsa diye.. BAk işte, sonuç süper! Öpüldün kocaman

    YanıtlaSil

Fikrin varsa bilmek isterim..

Aa BUNLAR DA VARMIŞ :)

Related Posts with Thumbnails