24 Ağustos 2009 Pazartesi

YEŞİL BARIŞÇI YEŞİL ARKADAŞLAR

Alsancak'a günbatımını izlemeye gittiğimiz akşam 'ben buradayım' çağırışımlı greenpeace yeşili penyeleriyle iki gençle karşılaştık. Ayak üzeri sohbet ettiğimiz bu gençler temiz çevre ile ilgili bilgiler verip greenpeace grubuna üye olmak konusunda bilinç oluşturmaya çalışıyorlardı. Hemen ilgilenip akabinde bilgilendik ve gruba üye olarak her ay kendi belirlediğimiz bir oranda karınca kararınca bağış yapmak üzere bir sözleşme imzaladık. Zaten kendi çapımda yapabileceklerimi yapıyor, alış verişte satıcının uzattığı poşeti 'poşet kirliliktir' diyerek reddedip aldığım ürünü hayli büyük çantamın içine atıyor, atık yağlarımı büyükçe bir kavanozun içinde toplayıp geri dönüşüm için biriktiriyordum ama kişisel çabalarımı yetersiz gördüğüm halde bir türlü fırsatını bulup yeşil barış için mali anlamda bir destek çabası girişimimi hep erteliyordum. Mutluyum, artık şikayet etmek yerine bizim de doğa çorbasına katkıda bulunacak bir damla tuzumuz var.
Yeşil barış örgütünün eylemlerine tanık olmak başka bir şey; ya atıklarını doğaya salıveren fabrika kapılarına ya da yine atıklarını denize boşaltmakta sakınca görmeyen gemilere zincirlerler bedenlerini. Gözlem altına alındıklarında güvenlik güçlerine direnmektense hemen oracıkta bütün uzuvları işlevlerini kaybetmiş gibi hissiz, dengesiz bırakıverirler ya bütün vücut ağırlıklarını; işte alışkın olduğumuz bu manzaraya ironi gördüğümüz kanlı canlı, hareket eden, konuşan, anlatan, bilinçlendiren sevimli gençler beni çok şaşırttı :)
Erdim'e hep 'seni greenpeace'ci yapacağım' derdim. Gemiye, fabrika kapısına zincirleyecek kadar doğa dostu olsun benim tatlı oğlum :) Şimdiden başladı bile, doğaya katkı payı olduğu için Eti Burçak alıyor :)


Ufuk, biz, Kuntay --- Ufuk, Hasip, Kuntay

Kuntay, Gülen, Ufuk, Hakan, Hasip, kayınço Volkan
Karşılaştığımızda hava henüz kararmamıştı.
Sonra biz Alsancak'ta yaklaşık 500 kare fotoğraf çektik.
Bir kaç yere uğradık, çay içtik.
Dönerken bu gençler hala oradaydı.
Dönerken karşılaştığımızda çektirdiğimiz fotoğraflardan bu gençlerin kaç saattir orada olduğunu anlamak hiç de zor değil..
Yaz tatilini ailelerinin yanında geçirmek yerine İzmir örgütlenmesi için İzmir'e gelen üniversite öğrencileri Ufuk, Kuntay ve Hasip; güzel ve yaşanılası bir dünya adına verdiğiniz çabaya sonsuz teşekkürler.

4 yorum:

  1. harika..netde buldun onları ???

    YanıtlaSil
  2. Zaten bulmasan şaşardım...

    YanıtlaSil
  3. ne güzellll ben de kutluyorum arkadaşlarımızı.resimlerr şahaneee.

    YanıtlaSil
  4. duyarlı güzel kızım benim .ne güzel davranış.

    YanıtlaSil

Fikrin varsa bilmek isterim..

Aa BUNLAR DA VARMIŞ :)

Related Posts with Thumbnails