18 Ekim 2009 Pazar

BÖöÖÖöÖÖ!!! CADILAR BAYRAMI için varsa bir planınız..

Cadılar bayramı deyince akla büyük burnunun ucundaki sevimsiz sivilcesiyle uzun siyah eprimiş külahtan şapkasının kenarından şapkanın içine sakladığı bakımsız, kirli saçlarının bir kısmının göründüğü, çalıdan süpürgesinde yüzyıllardır giydiği, siyahtan artık kirli siyaha kaçmış pelerinini uçuştururken rüzgar, yapacağı kötülükleri planlayan ya da planlandığı kötülüğü yapmak tek amacı, sanki bir iyilik yapma şansına yetişebilmek için acele eder telaşında yaşlıdan bir kadın gelir gözümün önüne. Nedense cadılar böyle çizilmiştir zihinlerimize:)

Her ne kadar muhafazakar Hristiyanlar bu bayramı desteklemez ve yanlış bulsalar da ondokuzuncu yüzyılda bir Pagan Festivali olarak İngiltere'de İrlandılılar, İskoçlar ve Galliler tarafından kutlanmaya başlanan, göçlerle de Amerika'ya taşınan bu gelenek, yirminci yüzyılda Amerikan popüler kültürüne transfer olarak yeni statüsüne kavuşmuş oldu. Bu bayram 31 ekim günü küçük çocukların gülen bir balkabağını temsil eden kostümleri içinde komşu evlerin sepetlerine koyacakları şekerlemeleri, bayramın resmi yiyeceği olan elma şekerlerini toplama heyecanıyla süslenir.
Çocuk sevindirmek güzel şey :)

Şimdiiii, bizim tatlı bayan kuklacı Özlem yok mu, hani Antalya Altın Portakal Film Festivali kısa film yarışmasında birincilik ödülünü fazlasıyla hak eden, komik mi, değil mi; hangi duyguyu daha çok taşıdığına dair Sedef'le bahse girip bilirkişi olarak kendisine danıştığımız tatlı Özlem'den söz ediyorum. İşte o Özlem cadılar bayramı için kuklalar yapmış. Her ne kadar yaptığı cadıların sevimlilikleri nedeniyle cadılar bayramı primini düşürdüğünü :P kendisine de söylediysem de; ne sanki, bu kadar yetenekli biri istese kötü, çirkin bir cadı yapamaz mı? Yapar :) Onu da yapmış ve gördüğümde 'işte bizim kötü cadının ta kendisi' dediğim cinsten bir cadı, ama ne cadı! İyi kalbinden dolayı içi elvermemiştir kötü cadıları çoğaltmayı, yapmak istememiştir elleri, kötülükler olmasın istemiştir kesin. İyi kalpli Özlem'in cadılar koleksiyonu için yaptığı mahsun bakan, alıp kucağına şefkatle kalbine bastırasın gelir hissindeki kuklalarına dokunmak ister her insan :) Ben benim çıplak ayaklı Tunus'lu çingeneme bir camekan ardındaki kadehte söyletiyorum Fransızca jazz şarkılarını. Aklım çıkıyor bir yerine bir şey olacak diye..


Elde yapılmış hiçbir cadı bu kadar canayakın gelmemişti bana..
Elde yapılmayanı varmış gibi sanki cadıların :P

Cadılar Bayramı cadılarının hiç bu kadar sevimli olanını gördünüz mü??


'Ne yani ben şimdi cadı mıyım?' bakışlı tatlı cadı :)
Fotoğrafların daha büyük ve güzel halleri için Özlem'e başvurun :)

Özlem'den izinsiz kendimce 'yüze-yüz' diye adlandırarak ilgi ve şaşkınlıkla izlemeye devam ettiğim başka bir çalışmaya daha başladı. Ben böyle şey görmedim dediklerimden..

Ha bu arada Özlem'in tasvire uygun kara pelerinli, kötü ve büyücü cadısı da süpürgesiyle şu tarafa uçtu :)

Not: Türkiye'den böyle bir yetenek çıkmasından o kadar büyük bir gurur duyuyorum ki Özlem'in her başarısı beni kendi başarımmış gibi onurlandırıyor. İkinci filmini sabırsızlıkla beklediğim Özlem kim bilir yine bir kaç dakikalık kısacık bir zamanda neler anlatacak, çok merak ediyorum.. Kızıl saçlı tatlı Özlem'i görmek için.. Son saniyelerdeki şirin bakışa dikkat :)

İyi pazarlar..
Dönerim elbet yorumlara; şimdilik hepinize teşekkür ederek seviyorum sizi..

11 yorum:

  1. hep disney yuZunden o akillardaki cadi imaji. oysa vakt-i Zamaninda avlanip yakilan "cadi"larin aslinda tam aksine cook guZel, genc ve alimli kadinlar olmasi da ayrica komik :)

    ve tekrar cok tesekkur ederim efenim bu guZel yaZiniZ icin:)

    sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. Son günlerdeki aramızdaki söylemlerden sonra bu yazıyı nereye bağlayacağını çok merak ederek devamını okudum.ve güldüm,niye mi bir kere ben o kabak cadıları daha önce görmüş ve beğenmiştim.Özlem hanıma beğenilerimi önceleri sıksık yazdığım fekat pek fazla yanıt bulamadığım için artık izliyor fakat gizliyorum(kafiye nasıl ama)
    masum suratlı çalışmalarını da daha çok beğeniyorum.Senin gibi ben de bir Türk gencinin hemi de hemcinsimizin başarılarıyla gurur duyarak alkışlıyorum.Devamını diliyorum.
    Ertuğrulcuğum cadılar bayramını bu yıl da kaçırdı.Annesi pek hevesliydi ama...Belki seneye

    YanıtlaSil
  3. gerçektende şahane.hiç bu kadar sevimlisini görmemiştim.gerçekten çok büyük bir yetenek.candan tebvrik ediyorum...
    seni seven sem.
    biraz önce aradım ama açmadım.galiba duymadın.seni çok öptüm...

    YanıtlaSil
  4. cadılar çok tatlı.aynı senin gibi

    YanıtlaSil
  5. nalan hanim, cok tesekkur ederim oncelikle. inanin elimden geldigince hicbir seyi yanitsiZ birakmamaya calisiyorum ama bir yandan balik hafiZam diger yandan yogunluklar filan derken arada kaciyor. cevapladim sandigim seyleri aslinda sadece cevaplamayi dusunmus oluyorum filan..
    kusura bakmayin lutfen..

    YanıtlaSil
  6. Ne cadi mi, ne cadisi, ne bayrami, bir benimi cagirdi:Pp
    Tüh cadilar bayram ettide ben kacirdimmi yoksa:))

    YanıtlaSil
  7. Bu cadilar cok tatli olmuslar, Özlemin ellerine saglik:))

    YanıtlaSil
  8. özlemi tebrik ederimm.
    harika anlamlar katmış gülenciğim.
    sevgiler cnm.

    YanıtlaSil
  9. canım benim bunlar süper yanı sen gibı hep diyorum yaa süper kadın.valla özledim sizleri.

    YanıtlaSil
  10. canım adre; akasya mah.97.sokak.no:22 kat/2 antakta/HATAY
    SEVGİLER CANIM BENİM.

    YanıtlaSil
  11. gülen ben çok hastayım.önceden içim çekilirdi.şimdi kanım da çekilir oldu.BEN KİME GİDEYİM?dr Barış'tan memnunum,o benden zaten memnun.çünkü elindeki tek sle hastası benim.ama çok halsizim,hep yorgunum,bezginim.psikiyatriye gidip ilaç değişimi mi istesem?İstanbul'a gidip Ogün Sanlısoy'u mu dinlesem?Bu gün pazardan kendime şarap rengi,enteresan bir hırka aldım.sen botilerinin fotosunu yollasaydın ben de çok enteresan,çok tarz,fazlaca şık canım yeni hırkamın(?????) fotosunu yollıcaktım ama tek taraflı olmuyo fedakarlık arkadaşım..

    YanıtlaSil

Fikrin varsa bilmek isterim..

Aa BUNLAR DA VARMIŞ :)

Related Posts with Thumbnails