13 Ekim 2009 Salı

MAHMUT ABİ NEDEN BLOG AÇMALI? ÇÜNKÜ;


Mahmut abi neden mi blog açsın?
Neden açmasın?
Nalan hanım abla, Nalan hanım abla; bir kere siz o 'yalancı Gülen' sözünüzü geri alabilir misiniz lütfen? Sizin beni beklediğiniz saatlerde ben neredeydim biliyor musunuz? Gözaltındaydım, gööööz! Elimde Batıkent sokaklarını dolaştırdığım o dövizin ne anlama geldiğini çözmek için artık sizin olan Amerika'lardan kriptomanic uzman bilene getirdiler. Saatlerce kaldığım sorgu odasında bir laptop için onları ikna etmek ne kadar zamanımı aldı bilir misiniz sayın Nalan bayanı? Ancak surf tahtasında attırdığım bir blog turuyla Mahmut abimin Nalan bayanının yetenek ötesi eşi olduğuna ikna olduktan sonra bıraktılar beni o uzman arkadaşlar. Hatta aralarından bir kaç tanesi 'bize de blog aç, bize de blog aç!' diye çalıntı slogan atmaktan geri kalmadı.. Size gelene kadar o dövizden neler çektiğim hakkında fikir sahibi değilken nasıl bana yalancı dersiniz sayın bayan Nalan.. Gözaltına alınmadan önce gittiğimiz mahalle muhtarı 'kim bu Mahmut abi' dediğinde 'Yakında bütün Türkiye ile birlikte siz de tanırsınız' demiştim oysa..

Bahçe kapısına geldiğimde Mahmut abimle torun Ertuğrul yine kedi peşindeydi. Mahmut abinin geldiğimi fark ettiğinde neyseki çabuk davranıp yüzümü dövizin arkasına saklamayı başarabildim :) Mahmut abi büyük bir şaşkınlıkla baktı baktı ama bu ucubenin ne yapmak istediğinden bir türlü emin olamadı. Ben de fırsattan istifade kapıyı açıp önceden hazırladığım sloganımı kart bir sesle tekrarlamaya başladım: 'MAHMUT ABİ BLOG AÇ, MAHMUT ABİ BLOG AÇ!' Mahmut abi beni konuşamadığı için elindeki dövizle yardım isteyen biri sanmış meğer :/ Sloganımı atarken bahçe kapısından girmiş ev kapısına kadar gelmiştim bile. Nalan abla beni bu halde görünce Gül'den fotoğraf makinesi istedi :) İlk karemi orada verdim :)

Blog sayesinde tanıştığım Nalan ablamla bir seneyi aşkındır aralıkla da olsa görüşüyoruz; blog cemiyetinin önce gelen isimlerinden olan Nalan ablayla yeniden Batıkent'e dönmem nedeniyle daha sık bir araya geldiğimiz için mutluyum. Rahat hareket ettiğim bu evde olmak evimde hissettiriyor ve ben çok mutlu oluyorum :)

Günün birinde sadece fotoğraf çekmek için gitmek istediğim bu ev, ilginçlikler üzerine kurulu bir çok obje barındırmakta. Daha önceki ziyaretlerimde bu objelerin çoğunun Mahmut abi tarafından yapıldığını bilmiyordum; bugün öğrendim.. Ve MAHMUT ABİ BLOG AÇSIN düşüncemin artık eyleme geçmesi konusunda ısrarcıyım.

Mahmut abi el becerisi ve disiplini, el becerisi disiplini yüksek biri. Bütün bir telden hiç ek kullanmadan yaptığı bisikletlerden yapmayı öğretmesi için daha önce ricada bulunmuştum kendisinden ama bunun için özel bir gün belirleyememiştik.


Bir an önce yapmak istediğim bisikletler..
Bir tel hiçbir ek almadan çeşitli aletlerle kıvrılıp bükülerek bu hale geliyor.
Nasıl?
İnanılması güç değil mi??

Dün akşam Nalan abla fotoğraf makinanı da getir deyince hem fotoğraf çekmek hem de bisiklet yapmanın ilk ve temel unsuru olan 'düzgün tel bükme' harekatını gerçekleştirmek üzere Mahmut abimin dizinin dibindeki yerimi aldım :) Göründüğünden daha zormuş; göründüğü kadar zor değilmiş diyebilmeyi çok isterdim oysa.. İlk bükmelerimin Mahmut abi tarafından 'direk sıfır Gülen' şeklinde yorumlanması dirayetimi hiç kırmadı çünkü ben bu işi yapmayı çok istiyorum :) Bu sanat eserinin 'bu kadar kolay' yapılabileceğini hiç düşünmemiştim zaten.. Büktüm, büktüm, bıkmadım, bıkmadan büktüm ve ve ve son yaptığımdan dokuz puanı havada kaptım :) Heyecanlıyım, ilk bisikletimi bitireceğim günün heyecanındayım; kolum ağrısa da on tanecik tel bükümü bile ruhumu doyurdu :) Öyle mutlu oldum, kendimi öyle işe yarar hissettimki ilk bisikletimin fotoğrafını çektiğim gün mutluluktan ne yaparım, hiçbir fikrim yok :)


Tel kıvırma işlemleri :)

1- Mahmut abimin yapmamı istediği biçim.
2- Mahmut abimin yapmamı istediği şekli vermeye çalışırken heba ettiğim sıfır puanlık teller.
3- Yola girmeye başlayan tel çalışmalarım :P
4- Dokuz puan aldığım son kıvrımım :)

Mahmut abi neden blog açsın?
Mahmut abi neden blog açmasın?
Bakın ve söyleyin :)



Siyah taşların gül ağacı, beyaz taşların maundan yapıldığı satranç takımının tahtası da Mahmut abimin elinden çıkma.
Fotoğraf çekimi konusunda başarısız olduğum bu satranç tahtası ve taşları yerinde görülmeli..
Nasıl da ince ince işlenmiş.
Söylemeselerdi bu şahaserin el yapımı olduğunu asla düşünmezdim.

Çok güzeller.

Dikiş makinası ayağının üzerine kestirilen camda yemek yemek :)

Mahmut abimin torun Ertuğrul efendinin güvenliğini sağlamak amacıyla merdiven başına yaptığı bariyer.
Satranç taşlarını koymak için yine Mahmut abimin yaptığı kutu.

Sırt sırta vermiş kadın ve adam kitap tutacakları.
Mahmut abim yapmış :)
Ve gemiler.. O kadar güzellerki..
Denizci olmayı hep istemişimdir; tipik yengeç işte.


Gemi fotoğrafı çekmek için az kalsın bu sandalyeyi kırıyordum; nasıl utandım anlatmayım şimdi :(
Örgüsünü Mahmut abimin yaptığı bu sandalyeyi çok sevdim.

Şimdi; Mahmut abi blog açsın diyenler; hatta Nalan abla-Mahmut abi evi müze olsun diyenler ??
Bugün arabasını tamir için sanayiiye gidecekken hatırımı kırmayıp gününü bana ayıran Mahmut abime sonsuz sevgi ve saygılarımla.

Yorumları yorumlama senli benli bir sohbet sırasında içilen sakızlı kahve tadı bırakıyor damağımda. En kısa zamanda olmasa bile dünkü yazı gibi bir yazı yazar mıyım; hem de büyük bir zevkle. Bugün kolumu yormuşum biraz. Azıcık dinlensin garip :)
Yorum yorumlarken kendimi sizde, sizi bende görüyorum, kendimi daha iyi anladığımı, tanıdığımı hissediyorum. Bu atlatma süreçlerimde, uzandığımda hep yanımda bulduğum, beni hiç yalnız bırakmayan, bir merhabasıyla bile hayata ısındığım bütün arkadaşlarıma -isim saymama gerek yok, herpiniz benim için ne anlama geldiğinizi biliyorsunuz- sonsuz sevgim; ucu bucağı ve sonu olmayan bütün sevgimle..

17 ekim 2009 tarihli ÖNEMLİ EKLEME: Mahmut abiye bir blog açtık.
Hikayesi burada

26 yorum:

  1. Açsın bence :)
    Eline sağlık bu arada Mahmut Bey'in..

    YanıtlaSil
  2. harika şeyler bunlar ilk takip edenlerinden olurum ..satrançı cok severim kitap tutacaklarıda harika bence herkezle paylaşmalı yetenegini ..Gülen hanım devam et benim adımada tezahurat yap arkandayım ...

    YanıtlaSil
  3. mahmut abiiiiiiiiiiiiiiii duy sesimizi sen blog açmayacasın da kim açacakkkkkk... ayrıca nalan abla'nın evini de merak ettim Gülencim sen bi ara gidip fotolayıversen ve el altından yaysan blog alemine....
    bu arada elini uzattığında yanında olan ve merhabasıyla mutlu olduğun kişilerdenimdir umarım çünkü sen benim için öylesin :))

    YanıtlaSil
  4. Kesinlikle açıp bu yeteneği herkesle paylaşmalı...O kitap tutacakları ne güzel fikir öyle,nasıl güzel yontulup yapılmış.Hünerli ellerine sağlık Mahmut amcanın...Ben amca diyorum çünkü güzel eşine de teyze diyorum çok sevdiğim için :)

    YanıtlaSil
  5. Çılgın kadın Gülen:))
    Bugünlerde nümayişçilik karakterin baskın galiba. Benim postumu protesto edersin, Mahmut abine pankart açarsın:) Hadi bakalım tel bükme çalışmalarında başarılar, ben de isterim o piskiletten:)
    Yakın plan foto çekerken makro ayarına alsan makineni Gülencim, bir de flaşı kapatsan o fluluk hali olmaz, bilmişlik etmiş gibi olmayım ama:)) Hoş biliyorsundur da uygulamaya koymuyorsundur belki, benimki bir öneri, yine de sen bilirsin.
    Sevgiler sana Antalya'dan, bugün hava yağacak gibi gözünaydın:))

    YanıtlaSil
  6. gülencim mahmut abi kesin blog açmalı... açmalı ve açmalı... Bu güzellikleri bizimle paylaşmalı...
    Bisikletlere bayıldım. Gerçekten sanat eseri :)) Senin ilk bisikletini de en kısa zamanda görmek istiyoruz canımcım.

    Sevgiyle kal...

    YanıtlaSil
  7. 'Geç bile kalmış, hem de çookk' diye bir kutucuk olmadığından,ilk kutuyu 'tık'ladım ben.
    Neden erkekler becerilerini sergilemezler ki diye merak ederdim hep. Oysa bu kadar maharetli ve zevkli olanlardan öğrenilecek çok şey var..

    (uzun zaman oldu görüşmeyeli.Kabahat benim..Başka bir badire içinden çıkabilmek için kaçıp saklanmam gerekiyordu.Affola..)

    Sevgiler canım

    YanıtlaSil
  8. "Mahmut abi blog aç! Nooooolur"diye pankart açıp fotoğraflayan sana da, Mahmut abine de yaptığı her çılgınlıkta alkış tutacak bir kafile var burada.
    "MAHMUT ABİ BLOG AÇ BLOG AÇ, üzme bu güzel kızımızı."

    YanıtlaSil
  9. Gülen'cim, ilk yorumumu sen hariç bir konuya yazmak nasip oldu ama hakikaten o ne yetenek, o ne zenaat be kardeşim! İnsan utanıyor kendinden. Biz bunları yapan bir insanoğlunun yanında ne oluyoruz onu diyemedim..
    Ellerine sağlık yapan Mahmut Bey'in, muhakkak bir blog açsın bu güzellikler paylaşılsın.
    Öpüyorum.

    YanıtlaSil
  10. ben Mahmut Gülerin Eşi ;benim açtığım bloguyla ilgilenmeyen kocam açacağın blogla ilgileneceği umudunu taşıyarak destekliyorum.
    bu uzun cümleyi yazarken Ertuğrulun elimi kolumu eteğimi çekerek verdiği desteğe de teşekkürü borç bilirim.

    YanıtlaSil
  11. MAHMUT ABİ BLOK AÇ....

    pankartım da varrrr!!
    gülenciğim arkandayım..

    YanıtlaSil
  12. Açsın...açsın ...açsın....Mahmut abide benim gibi detaycı anlaşılan...Deliydin bide anarşik mi oldun? He he he ihi ihi...Üstelik fotoğraf kabiliyetsizi yarabbim nasıl beceriyorsun böyle parlak çekmeyi.Elçin görsün bide bana laf söylüyodu...Nefise abla şu ışık sorununu çöz diye...Makro çek daha iyi olur..öptüm..

    YanıtlaSil
  13. Sana katılıyorum, bu güzellikler gizli kalmamalı. Hem Nalan Abla da destek vermişken, ısrarlara devam Gülen'ciğim.

    YanıtlaSil
  14. çok şekersin yaa canım yazılarını büyük bir zevkle okuyorum pankartınada bayıldım sevgiler...

    YanıtlaSil
  15. Gülenciğim,yalancı lafımı yaladım yuttum,kendimi senin yerine yorum yanıtlarken buldum:)
    Arkadaşlar Gülen blogu açacak ben de yorumları mahoya gösterip devam etmesi çin gerekeni yapmaya çalışacam,bak yazmazsan güle blog alemini arkasına alıp pankartlarla yürüyecek diyeceğim.

    Delfinacığım,beni güzel bulduğun için teşekkür ediyorum.
    Baharyorgun,blogumda büyükçe bir tur atarsan benim evi rahatça gezersin yavrum,hatta misafirim ol gezdireyim.(börekler açarım sana diyeceğini sandın dimi,maalesef hamuraçmak yeteneklerim arasında yer almıyor:)))

    YanıtlaSil
  16. yorgun uykusuz ve naçar bi haldeyim..
    ama iki kelam edip gideceğim çok güzel bunlar açsın bencedeeee
    nalan aplaaaa duydunmu:))
    pardon mahmut abi mi desem mantıklı olurdu??

    YanıtlaSil
  17. bu kadar övgü pankart filan ben olsam site üstüne site açardım herlde:)))))))))
    her kelimesini hak ediyor galiba mahmut abi
    ne güzel şeyler ypmış demek az kalır biliyorum ama blog açınca ilk takipçilerinden olurum ben heralde her resim karesindeki işçilie bayıldım doğrusu heleki satranç tkımına küçük ojelerin yapımının ne kadar zordur bilirim nerden biliyorsam artık


    bizde pankart açsak
    koro olurştursak
    mahmut abicım
    mahmut amcacım
    mahmur beysim
    ne olur blog açın diye koroyu kursak
    acaba açarmı bir blog
    paylaşırmı o şahane eserleri


    böyle güzellikleri keşfettiğin içinde sana çooook teşekkürler canım bizleride mahrum bırakmadığın için yine teşekkürler
    çok konuştum
    kafanı şişirmedim inş

    YanıtlaSil
  18. Ahhhh Mahmut abi nolur blog aç, sesim soluğum kesildi... özellikle o kitap tutan kadın erkek figurleri, özellikle o iskemle, özellikle o tek telden tek elden bisikletler...özellikle o satranç tahtası... Ahh sevgili Gulen benden Istanbuldan tam destek ve hep destek...Isteyin bende pankart acayım isteyim bogaz koprusune cıkayım...

    YanıtlaSil
  19. Ayy aklıma bir şey daha geldi dönüp yazayım dedim:Ben direk Mahmut abiye seslenmek istiyorum: Ahh Mahmut abi blog aç lutfen, acmazsan tarikat kurarız, murit olur evinde yatar kalkarız.. Sonra demedi deme Nalancıgım tanıdı en azından beni:)

    YanıtlaSil
  20. E ama ben bu yazıyı okudum, yorumumu beynime de yazdım ama buraya yazmamışım :/
    Ayy gülen telefonde dediğin kadar güzelmiş hem mahmut abinin ele emekleri hem de evleri. Tamam tamam ben de biliyorum bu kadarcık olmadığını ama o kitap tutuculara bayıldım, bittim resmen.
    Nalan ablaya'da söyledim Ankaraya hele ki Batıkent'e sittin sene ayak basmaya niyetim yoktu ama ....
    Ama işte :)))

    YanıtlaSil
  21. Ev kocaman fiammacığım gelin ,gelin,
    herkes sığar.Yani böyle korkutamazsın bizi:)ailecek severiz misafiri.

    YanıtlaSil
  22. açsın tabii.hemde biran önce. ben zaten nalan hanımın bloğundan daha önce bazı çalışmalarınıda görmüştüm.meraklıları için eminim çok faydalı olacak.durun ben şimdi 10 marifetteki yazıyada bi destek vereyim.toplum baskısına katkıda bulunayım.

    YanıtlaSil
  23. Gülen destekliyorum seni.
    blog baskısı yerinde olucak.

    YanıtlaSil
  24. Kesinlikle açsın ve o güzelim el sanatları bizimle paylaşsın, destekliyorum...

    YanıtlaSil
  25. Bence Mahmut Bey kararını kendisi versin.:)

    Ancak el marifetlerinin güzelliği ortada, bunlar için kendisini tebrik ederim. Güzel çalışmalarını her zaman görmek isterim.

    YanıtlaSil
  26. "Mahmut Abi blooook aç" kampanyasına varımmm:)

    YanıtlaSil

Fikrin varsa bilmek isterim..

Aa BUNLAR DA VARMIŞ :)

Related Posts with Thumbnails