29 Nisan 2009 Çarşamba

BUGÜN DEDİKODU YAPACAKTIM

Evet, bugün dedikodu yapacaktım.
Sabah uyandım.Pilates yaptım.İlaçlarımı alabilmek için ilaç altı bir şeyler atıştırdım.Aklımda başka bir şeyler yazmak vardı; dedikodu yapacaktım bugün, planım buydu; tvyi açıp şehit haberiyle sarsılana kadar!Arkasından da Prof.Hikmet Sami Türk'e neyseki başarısız suikast girişimi haberi geldi.
Bostancı operasyon skandalının şokunu henüz atlatamamışken bu acı haber el bombası gibi düştü yüreğime.En az ana-babaları kadar ağladım evlatlarımıza; öyle bir ağladımki, anneler günü öncesinin ağır hüznünü yaşarken kendi kırgınlığımı unutup şehit analarının acısına ağladım, ağzımı tavana açıp bağıra bağıra.
İnsan olmanın milliyeti olmaz derim, asla ayırım yapacak kadar değil; bayrağına, toprak bütünlüğüne saygılı, ülkesine bağlı yetişmiş, milliyetçi duyguları insani duygularıyla çok örtüşen, aşırı uçlara hoş bakmayan biri olarak şu anda hissettiklerim milliyetçilikse, evet milliyetçiyim.
Ve dokuz evladımızı şehit eden o zalimlere lanet okuyorum!Allah kahretsin sizi!
Çok üzgün ve öfkeli olduğum zamanlarda ağzımdan çıkanları kulağımın duymadığı zamanlar oluyor, işte bugün öyleyim; kulaklarım sağır.Öfkem yine üzüntüme baskın çıktı.
Delirecek gibi oluyorum.
'delirmeyeceğim çünkü delirecek kadar akıllı değilim' diyordu Dustin Hoffman Kelebek filminin o ünlü hücre sahnesinde böcek yerken.Delirecek kadar akıllı değilim ben.

Ama her şey nasıl bu kadar normalmiş, olağanmış gibi sürüyor, anlayamıyorum.Haber için kurulan tv kanalları dışında yayın akışları normal devam ediyor.Hayat akıyor.Evlerimizde rahat, huzurlu (ki Bostancı olayından sonra tartışılır) oturabiliyorsak oralarda canlarını hiçe sayarak vatan görevini yerine getiren evlatlarımız sayesinde ama NEDEN ateş hala düştüğü yeri yakmaya devam ediyor?Güzel ülkeme neler oluyor, bize neler oluyor.Anlamıyorum.Nasıl bu olanları olağanmış gibi algılamaya başladık, aklım almıyor.Neden hemen unutuveriyoruz, neden fil değil DE balık hafızasına sahip bir milletiz?

Ama bir milletvekili çıkıp yerel seçim sonuçlarına istinaden saçma sapan bir haritadan söz edebiliyor, bebek katiline sayın diyebilecek kadar küstahlaşabiliyor ve hala da koltuğunda oturmaya devam edebiliyorsa; demekki normal bu olanlar.Hani milletvekili dokunulmazlığı kalkacaktı?Bu hükümetin verdiği en önemli sözlerden biri de bu değil miydi?Başbakan milletvekili dokunulmazlıklarının kaldırılmamasına ilişkin 'yargıya güvenmiyorum' diyor; nasıl yani??
E Ergenekon için güveniyorsun ama?Milletvekilleri için güvenemediğin yargıya Ergenekon'a gelince güvenmek?Bu nasıl bir çelişki, anlayan beri gelip bana da anlatsın.
Sen başkalarını korumak için kaldırılmasını istemediğin dokunulmazlıktan dolayı bu sözleri sarf edenleri de koruyorsun; ama durmak yok, yola devam.

Başbakan, şehit cenazelerinde yaşanan protestolar konusunda 'bu terbiyesizliği yapmış olanlar ne islami görevini, ne insani görevini yapmak için geliyorlar.Tamamen bunların dışında bir görevlendirmeyle oraya geliyorlar.' dedi.Erdoğan şehit cenazelerindeki protestolar için inceleme başlatıldığını söyledi.

İyi de binlerce insan katılıyor bu uğurlamaya.Hepsi de mi 'gönderilmiş' kişiler??

Bülent Arınç hükümetten bu tür protesto olaylarının bir daha yaşanmaması için gerekli tedbirleri almasını istedi. (kaynak)

Ne yapacaksınız?Protesto edenlerin ağızlarına bant mı yapıştıracaksınız?

Koskoca 15milyonluk bir şehrin güvenliğinden sorumlu emniyet müdürü Celalettin Cerrah;
Hatırladıklarım;
Sinagog saldırılarında Letonya'da milli maç izleyip bir zahmet geri dönmedi.
Medya olmasaydı Bostancı teroristini bir saat içinde yakalayacaktı.
Kızlarına ilkokuldan beri atış talimi yaptırıp silah sesinden huzur bulduğunu söyledi (röportajı okuduğumda dehşete düşmüştüm)
17 yaşında vahşice katledilen kız çocuğu olayında, ailenin kızlarının erkek arkadaşı olduğunu biliyor olması üzerine imalı bir gafta bulunarak 'ailesi takip etseydi o zaman' diyerek sanki erkek arkadaşı olan, erkek arkadaşında kalan kızların başına böyle bir şeyin gelmesi normalmiş hissi uyandırdı.

Prof Hikmet Sami Türk; geçmiş olsun.Öğrencilere de zarar gelmemiş olması da günün tesellisi olsun artık; hani hep kötünün iyisini düşünürüz ya biz.
18:00:Bir şehit haberi de Hakkari Şemdinli'den.
EVLATLARIMIZA ALLAH RAHMET EYLESİN..
RTE sen DE oğlunu askere gönder!

Fotoğraflar; 1. fotoğraf 2. fotoğraf
Not:Kafamda bir bütün olarak değerlendirdiysem de konuları birbirine bağlayamadım :(
Bir önceki yazımın yorumları yorumlanmıştır, bilginize..

7 yorum:

  1. Konuları birbirine bağlamışsın Sevgili Gülen, hem de çok içten ve doğru saptamalar yapmışsın. Yüreğine sağlık. Yeterr diye haykırma aşamasına geldik!..

    YanıtlaSil
  2. Allahim hepimize akil fikir versin. Sehitlerimize rahmet, yakinlarina da sabir versin Rabbim. Gülenim aklim almiyor olanlari sadece cok üzgünüm....

    YanıtlaSil
  3. Gülenim çok iyi bağlamışsın, asi kadın.
    İnsanlar evlatlarını toprağa verenlere oy veriyor.
    Oylarına sahip çıkmıyorsa, hala bu adamları başa geçiriyor, padişahım çok yaşa diyorsa, susup bir bakmak lazım.
    Ve hatta düşünmek. Yoksa milletler HAK ETTİKLERİ şekilde mi yönetiliyorlar?

    Oyunu verip,oğlunu toprağa verenler birdaha olsa yine oylarını verip yine oğullarını toprağa vermeye hazırlar.

    Bir başbakan ağzına geleni söylediğinde millet alkışlıyorsa, durup bakmak lazım.

    .....?

    YanıtlaSil
  4. ben kendimi bildim bileli şehit haberleri duydum haberlerde. bu hükümetle birlikte şehit vermeye başlamadık ne yazık ki... tepemize geçenlerin hangisi kendi evladını harcamayı göze aldı ki? Savaştan başka çözüm yok bazılarına göre, çünkü kendi evlatları değil savaştırdıkları. Hatta dili bir an "sürçtü" de "kelle" dedi bayrağa sarılmış ana kuzularına. Öncekilerin dili sürçmedi sadece... Bu topraklarda insanların dini duyguları istismar ediliyor da, milli duyguları istismar edilmiyor mu sizce? Kendi kanlarıyla bayrak boyayan çocuklar psikiyatra götürülmüyor da alkışlanıyor... öyle ki kurulmuş robot gibi analar "oğlum vatana kurban olsun" diyor. İnanamıyorum kulaklarıma, düşünüp sorgulamak yerine yavrusunun canını nasıl ortaya koyar insan. Ben vermem evladımı. Kimse vermesin. Bu savaşı durduracak olan analardır bence... Bir düşünün bu topraklarda aynı bahçe içinde kurulmuş camiler ve kiliseler var. Kimin savaşı bu? Bizi bize kırdırtıyorlar. Kimin çıkarı bu? Ben kara kara düşünüyorum bunları...

    YanıtlaSil
  5. downfull; yeniden merhaba, görüşlerine katılmakla birlikte senin de belirttiğin üzere eklemek isterim; evet şehit haberleri eksik olmaz ama hiçbir hükümet şehitlerine bu kadar sağır olmadı.O 'kelle' sözü 22temmuz genel seçimlerinden önce sarf edilmiş bir sözdü ama bu söz bile şehitlerine bu kadar duyarlı bir insan topluluğunun fikrini değiştirmesine hiçbir biçimde engel olamadı.Bu da şuna işaret ediyor; evet bu ülkede din üzerinden siyaset yapılıyor çünkü din tartışılmaz, sorgulanmaz; birine neden ve neye inandığı sorulmaz.Benim bile milli duygularım istismar edildiğine göre kimbilir kimlerle benzer bakıyorum şu an olanlara -ki siyasi kimlik ve geçmiş olarak birilerinin ifade ettiği milliyetçilik duygusundan çok, pek çok uzak bir noktada görüyorum kendimi- Bir senaryo yazılıyor ve taraf olmamız gerektiği empoze ediliyor.Bunları görmüyor değilim ve bir taraf olmam gerekiyorsa da tarafımı seçtim.Şehit anaları 'bir oğlumu daha seve seve veririm vatana' diyor da o bölgeye giden hangi askerin aklının bir kenarında askerden döndükten sonraki hayat planı var.Daha giderken 'ben şehit olacağım' demeyen ya da askerdeyken yazdığı mektupta 'şehit olmaktan' söz etmeyen asker var mı?Hem biliyorsundur kesin, bir şarkıcı 'oğlum olsa göndermem askere' dedi ve hakkında dava açıldı.Kurgusu savaş olan bir senaryonun kurşun askerleri olarak gidiyor çocuklarımız oraya.RTE'nin oğlu testis kanseri olduğu için gitmedi, o ayrı.Bu nedenledirki askerler onun için birer 'kelle'den ibaret.
    Rusya'daki savaşta analar oğullarını kışlalardan kadın kıyafetleri giydirerek kaçırdı çünkü biliyorlarki çözüm bu değil ama biz daha eline oyuncak silah verdiğimiz asker giysili küçük erkeklerimizi daha o zamandan hazırlıyoruz bu oyuna.Keşke senin sözlerin herkesin kulağına gitse.
    Sevgiler ve güzel yorumun için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  6. Neler oluyor yine.. Üst üste berbat haberler alıyoruz. Son olsun bile diyemiyoruz artık. Bu arada suikastçıların biri eşimin üni.1 den sınıf arkadaşıymış. Emin değilim ama büyük ihtimal o diyor. Devamsız öğrenciymiş. Sadece sınavlara geliyordu. Sonra hapiste olduğunu duymuştuk diyor. O zamandan örgüt üyesiymiş. Gencecik insanlar nasıl canlı bomba olur, neye hizmet ediyorlar aklım hiç almıyor.

    YanıtlaSil
  7. Tam spor salonundaydım bu haberleri seyrettiğimde...
    :((
    oğlum askerliğini yapıp geldi yakın zamanda !!
    bizler için çok daha farklı oluyor bu haberler..
    üstelik küçük oğlumun üniversitesi bitiyor.. asker adayı sayılır...
    kısa dönemde kalktı .. (iyi oldu bu)
    lakin içimde fırtınalar olmuyor değil yinede..
    ŞU RESİMDE ANNE !!! BANA NELER DÜŞÜNDÜRÜYOR ŞU ANDA BİLEMEZSİN.
    EVLAT ÇOK GÜZEL BİRŞEYDİR GÜLENCİĞİM.. ÇOK... !!!!
    Neyse ben karadutuma kek yapayım ... henüz her şeye vaktim ve sağlığım müsaitken !!!!!!
    SEVGİLER CANIM...
    ÇOK HIRPALAMA NOLUR KENDİNİ.. 3 GÜNLÜK DÜNYA İŞTE..

    SAĞLIK HABERLERİNİ BEKLİYORUM HAYIRLISIYLA........

    YanıtlaSil

Fikrin varsa bilmek isterim..

Aa BUNLAR DA VARMIŞ :)

Related Posts with Thumbnails