20 Nisan 2009 Pazartesi

BİZ YÜRÜYEMEDİK :( 111.182 KİŞİ YÜRÜDÜ :)


Hakan delikanlısı hala nane molla.Hoş hasta olmasaydı herhangi bir kargaşada beni koruyamayacağını düşündüğünden götürmezdi beni Anıtkabir'e.Yine sadece çok istediğimle kaldım :( Kafam bozuk, hastalık durumlarıyla meşgulüm ya, bana ne haber izletiyor ne de gazete okumama izin veriyor canım benim :) Yani bugünlerde HABERALAMIYORUM!
Canım sıkılmasın, coşmayım.Derdi bu, ama bugün her pazar olduğu gibi Ruhat Mengi'yle 'Her Açıdan'ı izledim gizlice, aydınlık için bir dakika karanlık eyleminin yeniden başladığından da HABERALAMAMIŞIM meğer.
'80 öncesi siyasetinin göbeğinden sağ salim çıkma kuzenim ve eşi geçmiş olsuna bizdelerdi.Gece boyu konumuz da Ergenekon showunun son dalgası.Aynı düşünceden olunca siyaset konuşmak keyifli oluyor; evet bunun adı siyaset.

Bir başbakanın her dalgadan sonra 'daha bu neki, göreceksiniz neler olacak' tehditvari sözleri yine aynı başbakanın 'yargı bağımsızdır' sözünü çürütüyor.

Ergenekon benim için bir nevi çöz beni arap saçım olduğundan yorum yapmayı doğru bulmuyorum.Kazılarda çıkan ve ne zaman gömüldüğü belirsiz pırıl pırıl silahlar, bombalar varken kaosa dönmüş Ergenekon hakkında iyisi mi ben hiçbir şey söylemeyim, Ergenekon'dan da eksik kalıvereyim.
Artık o kadar inanılmaz şeyler oluyorki; gelse Kadir bile inanamaz :)
Darbe söylentileri üzerine gelişen bu alınmalar sonucunda ulaştığım tek düşünce;
'düşünme, konuşma, bir araya gelme; yoksa alınırsınız' korkutma temasına dayalı sivil darbe çağrışımı.Askeri değil sivil darbe bu.

ÇYDD:
Bir yürekli bilim kadını çıkıyor, ömrünü lepra hastalığına adıyor, kız çocuklarının topluma ve en önemlisi kendilerine kazandırılması için bir çalışma başlatıyor ve bir sivil toplum örgütü binlerce çocuğun hayallerini gerçekleştirmesinin yolunu açıyor.
Çağdaş Yaşamı Destekleme Derneği; elma yarım, ismi bu olan prefabrik bir okulda çocuklar için çok büyük bir özveriyle çalışan, birbiriyle uyumlu sayısı onu geçmeyen idealist bir kaç öğretmenden biri!
Bu operasyonların ucunun Atatürk ilke ve devrimlerine uygun, kazanılmış hakları korumak ve geliştirmek, çağdaş bir eğitimle çağdaş bir topluma ulaşmaktan başka amaç gütmeyen ÇYDD ve Atatürkçü Düşünce Derneği'ne kadar uzanmasının nasıl mantıklı bir açıklaması var, anlamıyorum; düşündükçe öfkeleniyorum ve sık sık Mel Gibson ve Julia Roberts'ın 'Komplo Teorisi' filmini çağrıştıran bu sahneler geleceğimizin ne kadar karanlık ellerce şekillendirildiğini düşündürüyor bana.Deliriyorum!

Dernek belli bir kesime hitap ediyormuş, düşüncesi aynı olan kesimin çocuklarına burs veriyormuş.Öyle bile olsa düşünmüyorlar mı; farklı kesimden nasibini alan farklı düşünce sahiplerinin çocukları yok mu güzel ülkemde?Böyle bir uygulama olduğunu kesinlikle düşünmüyorum ama varsayalımki öyle; bu derneğin Atatürkçü düşünen bir ailenin çocuğuna burs vermesi kadar normal bir şey olabilir mi?Bu bir ayırımcılıksa kimin ayırımı?Fetullah Gülen okul ve yurtlarında barınan, okutulan çocuklar kimin çocukları?Orada neden bu anlamda bir hareket yok?

Ben hiç izlemedim, bugün haberim oldu.Bir tv kanalında yayımlanan Şubat Soğuğu ismindeki dizinin amacı neydi?Oradaki kadın profili kimi işaret ediyordu?İzleyip yorum yapanlara göre bu günlerde olanlar yazılmış sanal bir senaryonun hayat versiyonu gibiymiş; dedim ya, ben izlemedim.Yani 'ben bu filmi daha önce görmüştüm' diyenlerden biri değilim.

Ha sahi, Deniz Feneri ne oldu?Deniz Feneri aydınlatır, karanlıkta gemilere yön gösterir.Bu deniz fenerinin bulunduğu yer zifiri karanlık.Ergenekon konusunda ivedilikle davranan hükümet Deniz Feneri dosyasına gelince sus pus.Bir bakanın çıkıp hiç yorum yapmaması gereken bir konuda konuşması yargının kesinlikle bağımlı olduğunun basit bir kanıtıdır.

Ve neden ille de aynı mahkeme?
Arap saçı.
Ve biz neden sadece yazıyoruz?
Hatta neden hala yazmayanımız var?
Elimizde bu kadar güçlü bir haberleşme aracı varken neden hala ortak bir protesto hareketi geliştirmiyoruz?
Fikri olan?
Fotoğraf buradan alınmıştır.
NEHİR İÇİN

7 yorum:

  1. Cumhuriyet yürüyüşleri bugüne kadar ki en iyi organizasyondu. Nelerle bağdaştırdılar? Organize edecek çok yürekli insanlar lazım. Türkan Saylan çok güzel göğüslemişti.
    Ayşe Arman'ın röportajında suçlamalara ne güzel, ne sakin cevaplar vermiş. Öylesine gülünç ki yapılanlar.. Yürüyüşe katılmayı ne çok isterdim ben de.. Hakan Abim çok haklı, haber alamaman çok iyi oluyor bence. Alacak haber yok zaten..
    Ama dur şu yazıyı okumalısın Ablacım.. Okuyuo gül, ağlanacak halimize..
    http://www.hurriyet.com.tr/yazarlar/11451614.asp?yazarid=249&gid=61

    Ya bir de komik belki ama ben Ergenekon nedir, neye hizmet eder, sonu var mı, varsa ne olacak? Anlamıyorum.. Hiç hem de..Dalgaları var ya bi de.. Gerçekten 'dalga' gibi geliyor bana..

    YanıtlaSil
  2. http://www.birolbasaran.com/
    Yorumuma ek olarak bu siteye bakmanı isterim Ablacım. Ergenekon sanıklarından birine ait. Çok yazık, çok..

    YanıtlaSil
  3. Canım merhabalar güzel ziyaretin ve yorumun için çok teşekkür ederim.Bu arada yazına katılmamak mümkün değil.
    Sevgilerimi yolluyorum.
    Görüşmek üzere...

    YanıtlaSil
  4. gülenciğim öncelikle bıraktığın yoruma dakikalarca güldürdüğün için teşekkür ederim. BANA ÇOK İYİ GELİYORSUN SEN :)

    Asıl konumuza dönersek, susturulmuş çocuklarız. millet olarak büyük varken sen sus,
    ablan var -ağbin var sen sus
    hocana karşı gelme sus,
    kocana karşı gelme sus,
    anaya -babaya sus,
    eeeeeeee... tabiikii sesimizin rengini unuturuz.
    konuştuğumuzu bile duyuramayız !!!
    tabiiki ÇYD susturulacak. orada kızlar yetişiyor.
    halbuki onlara göre alacan kızları 13 ünde evlendirip işa noktayı koyacan.
    Dün fuarda misafir müşterilerimizi ağırlarken bile sık sık üst kata çıkıp ruhat mengiyi izledim. tamamını hemde.
    Avukat hanımlar, beyler, ayakta alkışlanası idi.
    Varsın ayaklarımız ankaraya gidemesin, ama yürekler mutlaka gitsin. hemde en yüksek perdeden bağıra bağıra.DİLİ DÖNDÜĞÜ KADAR DA OLSA SESİNİ DİNLETE DİNLETE....
    MUSTAFA KEMALİN KIZLARIYIZ !!!
    SEVGİLER HEPİNİZE.

    YanıtlaSil
  5. Sindirmeye çalışıyorlar, kişiliksizleştirdikleri insanların kervanına katmaya çalışıyorlar, susturmaya, bunuda kanıksatmaya...

    ama alacakları tekşey TEPKİ!!!!

    YanıtlaSil
  6. n@zo'm Cumhuriyet için yürümek gibi bir durumda bırakıldığımız için utamıyorum ben.Ne demek Cumhuriyet için yürüme gibi bir ihtiyaç hissetmek??Utanıyorum ben!
    Yılmaz Özdil'i okudum.Ben Yılmaz Özdil'i 3 satırda ifadenin en iyi biçimi ilan ettim.Diğer linki de okudum:Komedi filmi sahnesi gibi.
    Ergenekon işin içinden çıklmaz bir hale sokuldu, 13e gidiyor hep dosyalar!Biri çıkıp Ergenekon şudur diyebilir mi acaba?Sürekli 'daha neler olacak, siz görün' denerek tehdit edilmekteyiz.Hele bu son dalga geçimini (evet dalga geçiyorlar) yerel seçim sonuçlarına karşı geliştirilen bir tavır gibi gördüğümden traji-komik olaylar izliyoruz.
    n@zo'm okyanus ötesinin güzel yetişmiş örnek Türk kızı seni yetiştiren anne baba utanmaz demişti biri bana.Aynı cümleyi haddim olmayarak ben de sana söylüyorum:SENİ YETİŞTİREN ANNE BABA UTANMAZ!

    ORGUKNIT; gözlerimizi yollarda komayın bir daha.Umarım bu düşüncelere her bir TC vatandaşı katılır da güzel yarınlar bırakırız bizden sonraki kuşaklara.

    Nunu'm, başkanım; yazarken bana normal geldi de, sen güldüm deyince dönüp okudum; evet komik olmuş :)Seni güldürdüğüm için inan çok mutlu oldum.BU BLOG DOSTLUKLARI SAYESİNDE BEN DE KENDİME İYİ GELMEYE BAŞLADIM.NE KATLANILMAZ BİRİYMİŞİM BEN MEĞER :)
    Sen çok pozitif ve becerikli bir kişisin.Seni beğeniyorum.
    Evet hep sus, kendini ifade etmemeyi susturarak öğrten bir toplum yapısına sahibiz ne yazıkki.Bir gün toplu olarak bir haksızlığa uğradığımız bir yerde sesim hem de yüksek perdeden çıkınca muhattap kişi 'senden başka şikayet eden var mı?' demişti.Ben de diğer kişilere bakıp 'bunlar öküzse ben de mi öküzü' dedim de öküz olduklarını direk yüzlerine söylediğim hiçbir kişiden 'sen kime öküz diyorsun' diye alınan, karşı çıkan olmadı iyi mi!(a ben bunu bir blog yazısı haline getireyim)
    Sustutulmuş,bastırılmış, sindirilmiş kişilerin olanlara itiraz etmesini beklemiyorum ama biz senin de dediğin gibi CUMHURİYET KADINLARI'yız.
    Dilek'in bloğunda çok güzelbir anlatım vardı; mutlaka okuyun.Diyorki 'Üzmez'i üzmemek için elbirliği edenlerin Türkan Saylan'ı üzmek için güçbirliği etmeleri size de garip gelmiyor mu?' Yorum yapmayı bile gereksiz kılan bir saptama bu.Evet 13ünde evlendirirler, kadın çalışmasın, sesi çıkmasın, şiddet görsün sussun çünkü kadın önemlidir, güçlüdür.Anne yetiştirir bir evladı.Bu susturulmuş, sindirilmiş kişiler yarının anneleri, babaları, öğretmenleri olacak.Toplum da bu biçimde yönlenecek.Bu sus kişileri yönetmek de koyun gütmekten daha kolay hale gelecek.
    Ankara blogcularını toparlayıp bir Anıtkabir yürüyüşü de ben düzenlemek istiyorum..

    Zehra'm, kekik kokum; bir gün hepimiz aynı anda uyanabilirsek, ki o zaman iş işten geçmemiş olur; ülkemize, bayrağımıza, geleceğimize sahip çıkmayı başarabiliriz.Benim Ergenekon konusunda komplo Teorilerim var.Bunlar işin içinden çıkamayacak ve hepsine af çıkaracaklar ve arada kaynayan 'BİRİ' daha olacak!O zaman neler olacak, çok merak ediyorum.Bu arada hücrelerinde merdiven inerken düşüp yaşamlarını yarı insan olarak geçirecek olanlar -ki bir tanesini o çok acı tecrübem sırasında yoğun bakımda görmüştüm- kanserden hayatlarını kaybeden insanlar, böyle bir damgayla yaşamaya mecbur bırakılacak olan insanların hesabını kim verecek?

    YanıtlaSil
  7. BİR BAYRAK
    BİR TOPRAK
    BİR ATATÜRK FOTOĞRAFINDA BERABER GÜLÜMSEYEBİLİDİĞİM İÇİN MUTLUYUM SİZLERLE ARKADAŞLAR.
    DARISI EVLATLARIMIZA.
    YARIN BİZİM KALDIĞIMIZ YERDEN DEVAM EDENLERE OLSUN İNŞ.

    YanıtlaSil

Fikrin varsa bilmek isterim..

Aa BUNLAR DA VARMIŞ :)

Related Posts with Thumbnails