22 Nisan 2009 Çarşamba

EN BÜYÜK TÜRK MAREŞAL GAZİ MUSTAFA KEMAL ATATÜRK VE 23 NİSAN ULUSAL EGEMENLİK VE ÇOCUK BAYRAMI, AİLE ARŞİVİNDEN ÇOK ÖZEL; ARAPÇA VE İLK BASIM NUTUK

1927 tarihli Arapça NUTUK.


ATATÜRK DİYORKİ;

''Küçük hanımlar, beyler!
Sizler hepiniz geleceğin bir gülü, yıldızı ve parıltısısınız.
Memleketi asıl aydınlığa boğacak sizlersiniz.
Kendinizin ne kadar önemli, değerli olduğunuzu düşünerek ona göre çalışınız.
Sizlerden çok şey bekliyoruz.''
Dünya çocuklarının ve içindeki çocuğu hala koruyanların tek bayramı;
23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı kutlu olsun.Gülen.

DÜNYA GÖZÜYLE MAREŞAL GAZİ MUSTAFA KEMAL ATATÜRK:

Atatürk bu yüzyılın insanlarından birinin tarihi başarılarını, Türk halkına ilham veren liderliğini, modern dünyanın ileri görüşlü anlayışını ve bir askeri lider olarak yüksek cesaretini hatırlatmaktadır.
ÇÖKÜNTÜ HALİNDE BULUNAN BİR İMPARATORLUKTAN ÖZGÜR TÜRKİYE'NİN DOĞMASI YENİ TÜRKİYE'NİN ÖZGÜRLÜK VE BAĞIMSIZLIĞINI ŞEREFLİ BİR ŞEKİLDE İLAN VE O ZAMANDAN BERİ KORUMASI, ATATÜRK'ÜN TÜRK HALKININ İŞİDİR.ŞÜPHESİZ Kİ, TÜRKİYE GİRİŞTİĞİ DERİN VE GENİŞ İNKILAPLAR KADAR BİR KİTLENİN KENDİSİNE OLAN GÜVENİNİ DAHA BAŞARI İLE GÖSTEREN BİR ÖRNEK YOKTUR..
JOHN F.KENNEDY A.B.D. BAŞKANI 10 KASIM 1963

Benim üzüntüm,
bu adamla tanışmak hususundaki şiddetli arzumun gerçekleşmesine artık imkan kalmamış olmasıdır.Franklin ROOSEVELT A.B.D. BAŞKANI 10 KASIM 1938

Sovyet Rusya Hariciye Nazırı Litvinof ile görüşürken kendisine onun fikrince
bütün Avrupa'nın en kıymetli en ziyade dikkate değer devlet adamının kim olduğunu sordum.
Bana Avrupa'nın en kıymetli devlet adamının
Türkiye Cumhurbaşkanı Mustafa Kemal
olduğunu söyledi.
Franklin ROOSEVELT 1928


Dünya sahnesinden tarihin en dikkatli, çekici adamlarından biri geçti.
Chiago Tribune

İnsanı teslim alıcı fevkalade önderlik kuvveti vardır.
O, tetiktir, hazırcevaptır, dikkat çekecek kadar zekidir.
Gladys Baker (Gazeteci)

ALMANYA:
Atatürk Türkiye'yi tek düşmanı kalmadan bırakmıştır.
Bu zamanımızın hiçbir devlet şefinin başaramadığıdır.
Alman Volkischer Beobachter Gazetesi

Almanya, Atatürk'ün eserine ve mücadelesine hayrandır.
Onda tarihi, eseri, özgürlüğü seven bütün milletler için sembol olarak kalacak
kudretli bir kişilik görmektedir.
Berlin, Alman Ajansı


FRANSA:
İnsanlığın bütün belirtileri O'nda kendini gösteriyor.
Noelle Gazetesi

Çok büyük bir adamdı.Bir siyasi dahiydi.
Excelsior Gazetesi

Atatürk öldü.Barış kubbesinin Doğu sütunu yıkıldı.
Artık evrende barışı kimse garanti edemez.
Nitekim; Avrupa'lı siyaset adamları, 1930'da onun yaptığı uyarı ve tavsiyeleri dinlememiş
ve dünyayı 1939'da ikinci büyük savaş felaketinin içine sürüklemişlertir.
Sanerwir Gazetesi

Atatürk bir milleti bir kaç yılda asrileştirmek mucizesini göstermiştir.
Paris-Le Temps
İNGİLTERE:
Avrupa, savaştan sonra belirmiş az sayıdaki devlet adamlarından birini kaybetti.
Spectator
İngiltere önce, asıl ve cesur bir düşman, sonra da sadık bir dost olarak tanıdığı büyük adamı selamlamaktadır.
Sunday Times

AFGANİSTAN:
O büyük insan yalnız Türkiye için değil, bütün Doğu milletleri için de en büyük önderdi.
EMANULLAH HAN AFGAN KRALI

ARNAVUTLUK:
Bu Türk milleti yastadır çünkü yeni Türkiye'nin yaratıcısı olan eşsiz şefini kaybetmiştir.
Stipsi Gazetesi

AVUSTURYA:
Büyük düşüncelerin adamı..Bir devlet mimarıydı.
Neue Freie Presse, Viyana

BELÇİKA:
Milletine bu kadar az zamanda bu ölçüde hizmet edebilen tek devlet adamı Atatürk'tür..
Libre Belgique Gazetesi

BULGARİSTAN:
Hiçbir memleket, yeni Türkiye'nin Ata'sı tarafından başarılan kadar güçlü, hızlı ve kökten bir yenilik hamlesine erişmemiştir.
Bulgar Dness Gazetesi


ÇİN:
Mustafa Kemal yeni Türkiye'nin kalbidir.
Eski, yıpranmış bir toplumdan yepyeni, güçlü bir toplum yaratmış, eşsiz kişiliğiyle kendini herkese saydırmış enerjisiyle herkesi kendisine inandırmıştır.
Ma Shao-Cheng Yazar


DANİMARKA, FİNLANDİYA, HİNDİSTAN, İRAN, İSRAİL, İSVEÇ, İSVİÇRE, İTALYA, JAPONYA, LÜBNAN, MACARİSTAN, MISIR, NORVEÇ, PAKİSTAN, POLONYA, ROMANYA, RUSYA, SURİYE, YUGOSLAVYA
basın ve liderlerinin Mareşal Gazi Mustafa Kemal Atatürk yorumları için LÜTFEN!


Dünyanın anladığı, doğru algıladığı, kıskandığı liderimizi, bir ulusu karanlık geçmişinden kurtarıp aydınlık modern bir yaşam biçimi için yaptığı devrimleri unutturmaya çalışan düşünce sistemini kabul etmiyorum.

Mareşal Gazi Mustafa Kemal Atatürk'ü
savunmak zorunda bırakıldığım için utanıyorum.
Bütün dünya biliyor da

SİZ KİM OLUYORSUNUZ DA BİLMİYORSUNUZ!!!

Mareşal Gazi Mustafa Kemal Atatürk yazımı, çok sevdiği çocuklara armağan ettiği Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramıyla birleştirip yazmak istedim.Uzun süre düşündükten sonra farkına vardımki yazacağım hiçbir şey Onu tam anlatamayacaktı, bir şeyler eksik kalacaktı, daha doğrusu ülkemin sokulduğu bu umutsuzluk içindeki öfkem, Ona ait yazacaklarımı gölgeleyecekti.Bunu yapmak istemedim.
Atam'ı dünya anlattı..
Atam dünyayı ağlattı..

Yine de tek cümleyle Atam: bir ulusu yoktan var edebilmek için çıktığı o yolda kendisine inanan, ölmeyi emrettiğinde tereddütsüz ölüm emrine uyan askerlerimizi, silah arkadaşlarını
'Atatürk olmasaydı?' diye daha sık sorduğumuz bugünlerde çok daha büyük bir sevgi, özlem ve saygıyla anıyorum..


AİLE ARŞİVİMİZDEN ÇOK ÖZEL;


İSTANBUL - MİLLİ EĞİTİM BASIMEVİ 1938; Babamla yaşıt NUTUK.

Babam 6 Kasım 1938 doğumludur; yani Mareşal Gazi Mustafa Kemal Atatürk'ün hayata ve çok sevgili ülkesine veda ediş tarihinden dört gün önce doğmuş.Dört gün isimsiz bekletildikten sonra alınan dört adet AY sınıfı denizaltıya isimlerini veren ilk Cumhurbaşkanımız Mareşal Gazi Mustafa Kemal Atatürk'ün aziz anısına büyükbabam bu denizaltılardan biri olan YILDIRAY adını vermiş babama.Bu nutuk babamla yaşıt..

Diğer denizaltı isimleri; SALDIRAY, ATILAY, BATIRAY.

Devlet Basımevi İstanbul, 1938

TÜRK DEVRİM TARİHİ ENSTİTÜSÜ VESİKALAR

Üzerinde

''CUMHURİYET HALK FIRKASININ ARMAĞANI

VATANDAŞLARIMIZIN FAYDALANMALARI İÇİN

----- OCAĞININ DEMİRBAŞIDIR''

yazılı, şiling ambalajından çıktığını hiç görmediğim Arapça Nutuk


Arşive katılan son parça; 70. yıl hatıra gümüş para.

Anıtkabir Derneği'nden alınmıştır.

Anıtkabir Derneği dedim de; bizim eş, dosta yeniyıl armağanımız Anıtkabir Derneği'nden takvimdir.

Not:Nutuk'un ilk cildinin fotoğrafını, Mareşal Gazi Mustafa Kemal Atatürk ve çocuk bayramı fotoğraflarını eklemeyi ne yazıkki başaramadım :( Başaramazken de oldukça gerildim :( 22.30da başladığım bu yazı 04.27 itibarı ile son buldu.Üç gün gelmem artık buralarda.

Hatta daha da gelmem bloğa:P

NEHİR İÇİN:

http://www.nehir-im.blogspot.com/

8 yorum:

  1. Ne güzel şeyler paylaşmışsın ablacım. Maddi ve manevi değeri çok büyük.. Anıtkabir Derneği'nden hediye alma fikri çok güzel ayrıca. Ben de Lösev'den alıyordum. Bir daha ki yıla değerlendirmek lazım senin fikrini de :)
    Eveet bugün bayram.. Biraz daha umut dolu olmayı isterdim yine de tamamen umutsuz değilim..

    Güzel günler göreceğiz çocuklar, güneşli günler..

    YanıtlaSil
  2. canım ne kadar değerli bişey.bugün gözümden yaşlar hiç dinmiycek.en üstte yazdığın sözleri efede okulda söyledi.videoya çektim ama bir türlü yükleyemedim....
    ilk fırsatta sana yazacağım.keyfimiz hala yerine gelmedi.
    seni çok seven sem

    YanıtlaSil
  3. cok güzel paylaşımın için saol canım sevgiler.....

    YanıtlaSil
  4. gülen cocuğum ;
    ikimizinde bayramı kutlu olsun :D

    YanıtlaSil
  5. NE EMEK , NE EMEK..
    AFFERİM GÜLENİME.
    HAYRANLIKLA BAKTIM SAYFANA GÜLENCİĞİM.
    UYKULAR HELAL SANA :)))
    AMA GEL YAHU...GİTME :)
    BAYRAMLAŞACAĞIZ :))

    YanıtlaSil
  6. Gülenin 3 gün ugramam ne demek, bir gecelik uykusuzluk bizi yikamaz:)) Resimlere bayildim:)) Bayramin kutlu olsun canimcim (eh nede olsa benim kücük kardesimsin di mi:)))

    YanıtlaSil
  7. Gülen'im,
    Ellerine sağlık,Yormuşsun kendini ama 3 gün falan ne demek sen bu ara bana lazımsın. Hem sonra siz gençler bu günler için varsınız.
    Babana hürmetler, Hakan'a sevgiler, sana da öpücükler.
    Buralardayım!!!

    YanıtlaSil
  8. Sen 23 Nısan ıcın yazmıssın ama ben yenı okudum. Yarın da 10 Kasım olunca, anlatmak ıstedıklerın bugune de cok yakısıyor.
    Yıldıray amcanın ısmının hıkayesını bırıncı agızdan ogrendıgım gercekten cok mutlu oldum. Tum aıleye sevgılerımı gonderıyrorum.

    YanıtlaSil

Fikrin varsa bilmek isterim..

Aa BUNLAR DA VARMIŞ :)

Related Posts with Thumbnails