15 Nisan 2009 Çarşamba

YİNE SKELODERMA

Babam öğrendiğinde yüzü düştü.Sanki daha kötü bir haber vermişim gibi.İyi bir haber bekliyordu; aslında bunu hiç beklemiyordu.Onu öyle görünce gün boyu doktorumla olan konuşmalarımızdan edindiğim iyi izlenim ve aldığım moral anında yerle bir oldu.Babam sonradan toparlamaya çalışsa da son tren kaçtı.Babamın üzülmesine daha çok üzüldüm :( Bir süreliğine yine kaybettim kendimi.
Doktorum Prof.Meral Çalgüneri'yi ondokuz senedir tanıyorum.Birbirimizin dilini anladığımızdan doktor arayışına hiç girmemiş biri olarak kendimi çok şanslı hissediyorum.Hakan doktorumun yaptığı muayeneye ilk kez tanık oldu.Sırayı biliyorum; önce gözler, sonra yüz ve boğaz (guatr başlangıcı) omuzlar, ense, diz eklemleri, karaciğer ve dalak yoklaması... sıra bir türlü koluma gelemedi.O muayeneden defalarca oldum, evet çok özenlidir, muayeneye ayırdığı zaman beni hep tatmin etmiştir ama hiçbiri bu kadar uzun sürmemişti!Allahım sıra kolumdaki sertliğe gelemedi bir türlü!
Artık nihayet koluma geldiğinde o çok inandığım, artık neredeyse emin olduğum yoluna kurban Pannikülit tanısı almayı başaramadım maalesef :( Skelodermayı duyduğum an çöktüm.İçimizi rahatlatan tek şey -ki aslında en önemli şey- skelodermanın lokalize olması, yani sadece kolumla sınırlı kalması ve bunun (sanırım ama emin değilim) kortizonsuz ilaçlarla uyutulacak olması.Kan tahlilleriyle desteklenmese de doktorumun iç organ tutulumunun olmadığını söylemesi bana güven verdi çünkü O bu işi benim bildiğim en az 20 senedir yapıyor.Muayene sonrası karaciğer fonksiyon testi, ENA grubu, ANA, DNA gibi test isteminde bulundu doktorum. Zaten gece zor uyumuştum, göz altlarımdan belliydi.Hastaneye giderken metroda sinirlerim bozuldu.Kolum ağrımaya başladı.Sonra toparladım yine.Sıra beklerken Hakan'ın cep telefonu çaldı.Açana kadar çalan zille birlikte Kargo'nun Öyle Sarhoş Olsamki şarkısını söyledim.Yanımdaki kadın 'siz yanlış yere gelmişsiniz; ne kadar neşelisiniz, ne güzel' dedi hatta.Sonra ne oldu :( O kadının gözleri önünde muayeneden ağlayarak çıktım.Karizma yerle bir.Çok üzüldüm.Yine kronik bir hastalık :(


Hastaneden çıkınca Hakan o sakin, şefkatli ses tonuyla güzel bir konuşma yaparak beni rahatlattı.Kalbini gösterdi ve 'Gülen şuramda bir ağırlık vardı.Şimdi yok' dedi.Kendimi iyi hissetmeye başladım :) Durum değerlendirmesi yaptım ve dedimki lokal ve hastalığın uyutulabilmesi için tahmin ettiğim süreç gerekli değil, daha az bir zamanda uyuturum ben bunu.Organ tutulumu olmadığı için şükrettim.Bir kaç gün öncesini düşündüm; saçlarımı kazıtmayı bile planlamıştım; kortizon sırasında nasılsa dökülecekti.Her gün bir tutam kaybetmektense kendi seçimim der kazıtırdım.Bunları düşündüm; birden değiştim ve mutlu hissetmeye başladım.Hastane bahçesinde fotoğraf çektirdik günün anısına.Ayaklarım büyük çıkmış.Görünce çok güldüm hahahaha.Işık hassasiyetim son safhada; kışın bile güneş gözlüğü kullanırım, gözlerimi tam açamamışım ama mutlu görünüyorum.
Sonra hadi Kızılay yapalım dedik.Kızılay yaparken 'hadi kedi alalım' dedik.Bir pet shopa girdik.Hani bazılarına sokak kedileri bırakılıyor ya; onlardan bir tanesini takıp peşimize gidelim istedik.Girerken de dükkanın önünde elindeki yılanı seven adama 'bu ne sevgidir ah!' dedim uzaktan :) Sonra Norveç dağ kedisi olduğunu öğrendiğimiz bu tatlı ama pahalı (375lira) şeyleri gördük

Kafeste olmaları canımı sıksa da..Sokak kedisi bulamadığımız için hevesler kursakta, çekilmiş bir çok hayvan resmi ile dükkan sahipleriyle vedalaşıp çıktık.

Acıktık.Hakan bana midye tava yemem için yalvardı.Yok ben diyetteyim dememe aldırmadan bir porsiyon da bana midye tava yaptırdı.(Külliyen yalan :D) ama çok güzeldi :)

Saçlarımın kalıcılığına aklımız yattığı için iki de saç bandı aldı Hakan bana.Aynasız takmayı beceremeyince de 'SÜSLÜ PERİŞAN' dedi.Çok güldüm.

Sonra eve geldik.Yorgun ama mutlu.Gün boyu babama ulaşamaştım.İyi haberi vermek için çok sabırsızlanıyordum.Sonra istediğimiz bir şey olup olmadığını sormak için babam aradı.Yaşasın!Babam eve geliyordu.

Babam geldi..


13 yorum:

  1. Canım ablam biliyorum ki nasıl ağzın kulaklarında yazmışsın, hissettim..
    Çok çok daha mutlu ol.. Seviyorum seni..

    YanıtlaSil
  2. Daha da iyi olacak. Lütfen moralini yüksek tut. Harika görünüyorsunuz. Sağlık ve Mutluluklar dilerim ömür boyu...

    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. Ben biliyordum zaten, ohhhhhh.. çok sevindim, çoook.. Dha iyi olacak herşey.. Midye tava Balıkhane'den mi? Adı Balıkhane miydi? Selanik Caddesi'nde, köşede.. Her neyse çok severim de ondan bu heyecanım :))
    Öpüyorummmmmm..

    YanıtlaSil
  4. evet işte bu moral yani.sadece kolunla sınırlı kalması çok güzel.bundan sonrada gözetim altında dahada ilerlemez oldu bitti.
    ben anne olduğum için biliyorum çocuğun grip olsa için yanıyo.o yüzden babanın tepkiside çok normal.çok geçmiş olsun.öptüm.

    YanıtlaSil
  5. Canimsin canim, yüregim, dualarim hep seninle:)) Kendine iyi bak:)) Gülümsemen hic eksik olmasin yüzünden:))

    YanıtlaSil
  6. gülen'ciğim sevindim bunları okuyunca.en azından belli bir bölgedeymiş şimdi o bölgedekini EN KISA ZAMANDA UYUTMAK sedece sana kaldı.
    hem o kadar melan kolik olma.Gubuş 1,5 sene kemoterapi aldı.1 tel saçı bile dökülmedisadece yüzü çok şişmişti.hem bünyeye göre değişiyor hem artık çok ileri olmadıkça saç kıl dökülenler kullanılmıyor.
    Böyle mutlu olmanada çok sevindim.yoksa gelip ben tutacaktım ellerimle organını :))
    binanda hamile kedi vardı ya ne oldu?ondan al bir tane.
    http://img19.imageshack.us/gal.php?g=dsc01997eui.jpg
    http://img16.imageshack.us/img16/9576/dsc02045k.jpg
    http://img19.imageshack.us/img19/6972/dsc02048d.jpg
    http://img12.imageshack.us/img12/2231/dsc02051f.jpg
    http://img7.imageshack.us/img7/156/dsc02058p.jpg
    açabilecekmisin ama bir buradan gönderdim birde mail attım .belki ilgilenirsin.çok geçmiş olsun sağlıklar mutluluklar olsun.
    katma kafana ; saç bandından başka....

    YanıtlaSil
  7. oh be.işte gördün mü.ben sana demiştim.güzel haberlerle geleceksin yakında.nasıl mutlu oldum anlatamam.çığlık atmışım okuyunca.efe anne ne oldu diye geldi başıma.sevinçten annem...
    çok çok sevindim.Süslü perişanım.
    babacığına hemen ulaş haber ver adam rahatlasın.
    seni çok seven sem...

    YanıtlaSil
  8. Eminim kolay isler degil bunlar, ama hepsi gececek, daha da guzel haberlerini yazacaksin, bekliyoruz.. :) Bence de harika gorunuyorsun, sacin filan da dokulmeyecek, du bakalim hemen!

    YanıtlaSil
  9. Canım benimmm...
    Düzelecek, ve sen bu savaştan galip çıkacaksın.
    Benim güler yüzlü Amazonum!
    Yanında olup ellerini tutmak isterdim. Ellerim şifacı değil biliyorum ama sevgim belki bir dem dokunur bir yaraya merhem olur..
    5 yıl önce kankam genç yaşında lenf ve göğüs kanseri olduğunu öğrendi,ilerlemişti, ama yendi.Her pes etmeye yaklaştığında uzun uzun konuştuk, ve inandı Gülen, inandı iyileşeceğine .Çünkü bana inanıyordu, bende onun içinde gördüğüm enerjinin gücüne.

    Sakın çaresiz görme kendini ve sakın yorulma!
    Unutma segi kadar güçlü hiçbirşey yok.Ve seni saran ne büyük bir sevgi yumağı var.

    Seni seviyorum saç bandını takamayan Amazon!

    sevgiler

    YanıtlaSil
  10. Bilun'um, k.g.s'm; gün boyu iyiydim ama babamın verdiği gayrı ihtiyarı tepkiden dolayı akşam saatlerinde bir çöküş yaşadım ama bu saatlerde sen, n@zo ve Magissa'nın bloğunda gördüğüm NEHİR haberi silkeledi beni.Kolları sıvama zamanı şimdi.Öpüyorum duygusal yengeç kızım :)

    aysema öğretmenim; düzelecek ama deneyimlerimden sonra bu çöküş inanın çok normal.Kan sonuçlarımdan sonra belirlenecek ilaç tedavimden sonra daha da iyi olacağımı umuyorum.Benimkisi anlatmak istemediğim 'geç kalınmış bir durum' sendromuyla çok ilişkili bir durum ama sözleriniz kendime güven duymam konusunda kendimi bir kez daha onayladı.Binlerce teşekkürler :)

    3prensesim; canımsın sen.Anlarsın beni, tedavi aşamasına gelene kadar kaybedilen zamanın ne kadar önemli olduğu ve bunun hasta üzerinde yaratacağı etkiyi anlarsın sen.Dedim ya, babamın tepkisine kadar iyiydim.O hep güçlü bir adam modeliyken gözümde o tepkisi beni çok üzdü ama bugün yapacak çok daha önemli bir şeyin olduğunun farkındayım artık.Kalbim kalbinin üstünde, biliyorsun değil mi??Kucaklayıp öpüyorum seni.

    Belgin'im, Almanya'daki kız kardeşim :) seni çok seviyorum.Neler neler anlattım ama ne ses tonun değişti ne aramaların kesildi.Arkadaşlık duygularımı kardeşlik duygularına yerini terk ettiren insan seni seviyorum.

    sihirli el'im; ah canım benim.Bilirim o evreleri.Benimki de oral kemoterapiydi.Saçımın dökülmesi zerre kadar üzmüyor beni inan.Elim ayağım tutsun, yemeğimi kendim yiyebileyim, kimseye yük olmayım yeter.İşte bunlar korkutuyor beni, 19 sene önceki halim buydu çünkü.
    Gubuş'umu o kadar iyi anlıyorumki seni de onu da çok seviyoruz biz.Sen çok güçlüsün, gel de tut organımı hadi; şifa olur ne güzel :)
    Filiz'i buldum ben bir gün ama anlatmak için sıra ona gelmemişti.Filiz bir ev kedisiymiş ama biraz gezenti bir tip :D
    İçim rahat sahipleri var yani.Linklere baktık, siyah yavruyu gözüme kestirdim.İlgileneceğiz.Zaman ayırıp link vermişsin sağol güzel kız :)Ah bir de düzgün takabilsem saç bandımı :P

    BENİ SEVEN SEM'im, canım inan bana o çığlığı sanki buradan duydum.Sana sormaya cesaret edemediğim şeyler var, deşmek istemiyorum.Anladın sen, yaşadığın deneyimlerden dolayı beni anladığını içimde hissediyorum.Yanımda, şuracığımda olduğun için çok teşekkür ediyorum sana ve havaların ısınmasını bekliyoruz.Gelecektiniz ya?

    Magissa'm, yeni loğusa baĞyan :D akşamdan beri ne yaptı bu kadın diye düşünüp duruyorum :))) neden bilir misin?Kapısına kedi yavrusundan geçtim bacağı sakat civciv yavrusu bile bırakılmış biri olarak yabancı yavru bir kedinin evdekilerden korumak için neler yapıldığını çok iyi biliyorum :))) Allah sana da kolaylık versin ama bugün okudum da bir süt anne bulmuşsun.Çok sevindim.Saçlarım umurumda değil :D Kortizon alacağım için saçsal sorunlar yaşayacağım tek sorun olsun :)

    Zehra'm, kekik kokum; ne Amazon ama :D Amazonların yüz karası, en arka sıradaki en şişmanı.Hahahahaha.
    Arkadaşının başardığı şey ben gibi abında çöküp anında yükselenlere örnek olmalı.Bir karar vermeli insan.Ya güçlü olup direnmek, ya güçsüz kalıp hem güçsüzlükle hem hastalıkla ayrı ayrı uğraşmaya çabalamak.Seçim benim.Ben seçimimi yaptım.Arada arızalar çıkacak mutlaka çünkü insanız ama başka çare yok.Sevgi ne güzel şey; hele bloglar arası dolaşan sevgi bulutlarının yağmur damlaları gibi kurumaya yüz tutmuş topraklara düşüyor olacağını bilmek, önceleri pek anlamasam da artık bunun çok özel bir sevgi olduğunu hissediyorum.Sevgiyle yola gelmeyecek şey yok.
    Çaresiz değilim de hani söz etmek istemediğim hastalık mücadelem sırasında olan şeyler gelince aklıma ara sıra panik olmuyor değilim.Ben de seni çoook sevip öpüyorum.

    YanıtlaSil
  11. Gülen burada çok güzel sokak kedilerimiz var.
    Çok bakımlılar, onlara bizzat bakan, mamasını veren,aşılarını yaptıranlar var.Keşke birini sana yollasm.Hele biri öyle şımarıkki kucağına alınca sarılıyor :)
    keşke yollayabilsem, ama nasıl?
    tüm gün düşündüm ve canlı hayvan taşımacılık şirketinin memlekette eksik olduğunu fark ettim.Ya..

    Amazonlarda öyleydi bu arada, beden geçicidir, kilo alır sonra verirsin hayat döngüsü ne yapacaksın.Ve onlarda pes ederlerdi bazen bizim gibi, ama yanındaki amazon kolundan tutup kaldırdığında yine cenke şevkle koşarlardı..

    YanıtlaSil
  12. bugün hakan'a dedim ki hadi ankaraya gidelim.arkadaşımı görmek istiyorum.olur dedi.bakalım.
    her 15 günlük kemo sonra bir hafta toparlanma süresi,oldumu 23.e geri ne kaldı.dolu dolu geçiyor hayatım bu ara.hayırlısıyla bir atlatsak.bugün de efe hastalandı.okula göndermedim grip olmuş.arkadan berke de olur.işte tıngır mıngır böyle benim günler .ama kesin geleceğiz...

    YanıtlaSil
  13. Harikasın Canım,
    Çok mutlu haberlerine sevindim,
    İkinizde çok tatlısınız.
    Hafta sonu detaylı konuşuruz.
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil

Fikrin varsa bilmek isterim..

Aa BUNLAR DA VARMIŞ :)

Related Posts with Thumbnails